Heykel çalışmalarının lisans düzeyindeki öğrencilerde algılama biçimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanata dair degerlerin bireye kavratılıp, toplumun sanat kültürününyükseltilmesi sanat egitiminin gerekliligini yansıtmaktadır. Sanat egitimi bireysellikesaslıdır. Ve sanat egitimini toplum bireylerine yansıtıp onları egitecek kisiler,öncelikle sanat egitimcileridir.Üç boyutlu heykel çalısmaları bireyin görerek ve dokunarak hissetmesi ileyaratıcılıgı gelismesinde etkin ve önemli bir rol üstlenmektedir. Bunun yanı sırabireyin estetik bakıs açısının gelismesi ile fiziki çevresini ve içinde bulundugu ortamıfarklılastırmaktadır.Bu çalısmada Türkiye'de Yüksek Ögretim Kurumuna baglı üniversitelerdebünyesinde Resim-İş Ögretmenligi (Egitimi) Anabilim Dalı bulunan altı üniversitedeyapılan arastırmayla, ögretmen adayı bireylerin heykel sanatı ve heykel çalısmalarınınasıl algıladıklarına iliskin görüsleri alınmıs ve çıkan sonuçlardan elde edilen verileregöre farklılıklar ve eksik durumlar tespit edilmis, öneriler sunulmustur.Veri toplama aracı olarak ögrencilere anket uygulanmıstır. Arastırmanınbilimsel temelini olusturmak için Türk heykel sanatının gelisimi ve egitim, algı -heykel iliskisi bölümlerine yer verilmistir. Having the individual comprehend the values of the art, the elevation of the artculture of society reflects the requirement of art education. The Art Education is basedon individuality. And the people who are to educate the individuals of society byreflecting the Art Education to them are our Art Educator Tutors.The works of three dimensional sculpture, takes up an effective and important rolein developing the creativity of individual by seeing and touching. Also it differentiatesthe physical environment and the atmosphere where individual dwells with thedevelopment of the aesthetic perspective of the individual.In this study, in universities of High Education Institution (YÖK), with theresearch done in six universities which includes Painting School teaching, the toughts ofteacher candidates about how they perceive the art and the works of sculpture areacquired and according to the data obtained from the results, the differences and thedeficiencies are detected and some solutions are presented according to these.A survey is made among the students to collect data. In order to create thescientific basis of the study, ?the Development of Turkish Sculpture? and ?the Relationof Education, Perception and Sculpture? chapters are added to the research.
Collections