Son çocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, son çocukluk dönemi öğrencilerinde saldırganlık davranışı ileilişkisi olabilecek değişkenlerin bu öğrencilerin saldırganlık düzeylerini yordamadakigüçleri ve saldırganlık davranışlarının bazı değişkenler açısından farklılık gösteripgöstermediğinin araştırılması amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın verileri Mersin ilsınırları içindeki 6 ilköğretim kurumunda öğrenim gören 263'ü kız, 244'ü erkek,toplam 507 öğrenciden toplanmıştır.Veri toplama aracı olarak; `Kişisel Bilgi Formu', `Davranış DeğerlendirmeÖlçeği', `Piers-Harris Çocuklarda Öz-Kavram Ölçeği' kullanılmıştır.Araştırmada kişisel bilgi formu ve ölçekler aracılığı ile ilköğretim 4. ve 5.sınıflarda öğrenim gören 507 öğrenciden elde edilen verilerin analizinde SPSS paketprogramı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda son çocukluk dönemi öğrencilerinin benlik saygısıpuanlarının saldırganlık düzeylerini anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Sonçocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinde cinsiyete, yaşa, süreklitedavi gördüğü bir hastalığının olma durumuna, baba öğrenim durumuna, aileninsosyo-ekonomik durumuna, çocuğun okuldaki arkadaş ilişkilerine, televizyon izlemesürelerine ve televizyonda izlediği programların türüne göre anlamlı bir farklılaşmaolduğu bulunmuştur. Son çocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerininkardeş sayısına, doğum sırasına, anaokuluna gitme durumuna, anne çalışmadurumuna, anne öğrenim durumuna ve herhangi bir sosyal etkinliğe katılmadurumuna göre anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı bulunmuştur. This study has been carried out to investigate, among the pupils in latechildhood age, the orientating powers of these pupils the aggressiveness levels ofthe variables, which may be related to aggressiveness behaviors, and whether ornot aggressiveness behaviors differentiate in terms of some variables. Data ofresearch were collected from 507 students consisting of 263 girls and 244 boys whostudy in 6 primary schools institution within the borders of Mersin Province.As the data collection tool, ?Personal Information Form?, ?BehavioralAssessment Scale?, ?Piers Haris Self-Concept Scale for Children? were used.During study, by means of personal knowledge form and scales, inanalyzing the data obtained from 507 pupils in 4th and 5th classes of primary school,SPPS package program was used.As a result of investigation, it has been found that, self eastern scores of latechildhood ages have affected the aggressiveness level significantly. InAggressiveness level of late childhood age pupils, according to the gender, age,condition of having an illness treated continuously, educational status of father,socioeconomic status of the family, relationship of the child with his/her friends,TV watching times, and sort of programs, it was found that a significantdifferentiation. It has been found that the aggressiveness levels of the pupils inchildhood ages did not include a significant differentiation according to thenumber of brother, birth order, condition of going to nursery school, educationalstatus of the mother, and condition of participating in any social activity.
Collections