Stratejik üretimde rekabet öncelikleri esneklik boyutu ve konya sanayi işletmelerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme, teknolojik yeniliklerdeki artış, bilişim sistemlerindeki gelişmeler,pazarların ve tüketici ihtiyaçlarının hızla değişmesiyle rekabetin boyutları dadeğişmiştir. Porter günümüzde rekabetinin imhacı rekabet olduğunu belirtmektedir. Buşartlar altında işletmeler, hayatta kalabilmek için önce rekabetin gereklerini yerinegetirmek, sonunda da rekabet üstü olmak zorunda kalmıştır.Stratejik üretim rekabet üstünlüğü sağlamak için üretim sistemi ile ilgili temelkararları ve rekabet önceliklerini belirlemeyi ifade eder. Rekabet öncelikleri ise birişletmenin rekabet etmek istediği pazarlardaki talepleri karşılamak için üretimsisteminde bulunması gereken unsurlardır.Bu çalışmada stratejik üretimde rekabet önceliklerinden esneklik boyutu elealınacaktır. Çalışmada birinci bölümde; strateji ve stratejik üretim, stratejik üretiminişletmeler açısından önemi; ikinci bölümde rekabet, rekabet üstünlüğü, rekabetstratejisi rekabet stratejisi ile üretim stratejisi arasındaki ilişki ve rekabet öncelikleri,üçüncü bölümde esneklik kavramı ve türleri, esneklik-rekabet gücü ilişkisi, Porter'ınDeğer Zinciri Modeli ve stratejik üretimde esnekliğin önemi; dördüncü üretimdeesneklik sağlamada kullanılan yöntemler girdi-işlem süreci-çıktı bağlamında elealınacaktır. Beşinci ve son bölümde ise Konya ilinde faaliyet gösteren sanayiişletmelerinin kullandıkları rekabet stratejilerini, stratejik üretimde rekabetönceliklerini ve bu rekabet önceliklerinden esneklik boyutunu işletmelerinde ne düzeydegerçekleştirdiklerini, gerçekleştirirken hangi İleri İmalat Teknolojilerini kullandıklarınıbelirlemek amacıyla yapılan saha araştırmasının amaçları, varsayımları, yöntemiaçıklandıktan sonra araştırmada elde edilen bulgular değerlendirilecektir.Anahtar Kelimeler: 1)Stratejik Üretim 2)Rekabet Öncelikleri 3)Esneklik4)Üretimde Esneklik Sağlamada Kullanılan Teknolojiler Because of globalization, increase of technological innovation, development ofinformatics systems, violent changes of consumer needs, dimensions of competitionchanged. Porter clarifies that today?s competition is destroyer. In these conditions, atfirst enterprises had to perform necessaries of competition and than had to havecompetitive advantage.Strategic manufacturing expresses basic desicions about manufacturing systemsand competition priorities for having competitive advantage. Competition priorities arecomponents which must be in manufacturing system for an enterprise meet demands ina bazaar which it wants to rival.In this study competition priorities in strategic manufacturing: flexibilitydimension is examined in five chapter. In chapter one, strategy and strategicmanufacturing, importance of strategic manufacturing; in chapter two, competition,competitive advantage, competition strategy, connection between competition strategyand manufacturing strategy, competition priorities; in chapter three, flexibility and itskinds, flexibility-competition connection, Porter?s Value Chain Model and importanceof flexibility in strategic manufacturing; in chapter four, methods for flexibility inmanufacturing context of input-tranformation process-output; in chapter five, a publicsurvey in Konya industry enterprises about their competition strategies, which priorityof competition they use, methods of flexibility and evaluation of this public survey.Key Words: 1) Strategic Manufacturing 2)Priorities of Competition 3)Flexibility4) Methods for Flexibility
Collections