İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf Türkçe programı hakkında öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Arastırmanın amacı ilkögretim dördüncü ve besinci sınıf Türkçe dersiögretim programı hakkında ögretmen görüslerinin belirlenmesi vedegerlendirilmesidir. Arastırmanın evrenini, Aksaray li Eskil lçe Milli EgitimMüdürlügü'ne baglı ilkögretim okullarında görev yapan sınıf ögretmenleri,örneklemini ise Aksaray li Eskil lçesine baglı ilkögretim okullarında görev yapandördüncü ve besinci sınıf ögretmenleri olusturmaktadır. Arastırmada tarama modelikullanılmıstır. Model uyarınca gereken veriler anket yoluyla elde edilmistir.Arastırmada kullanılan anket, Sefik YASAR, Mehmet GÜLTEK, BurçinTÜRKKAN, Nil YILDIZ ve Pınar GRMEN tarafından gelistirilmis olan ankettenfaydalanılarak, ögretmenlerin düsünceleri alınarak arastırmacı tarafındangelistirilmis ve uzman görüsüne göre bazı degisiklikler yapıldıktan sonrauygulamaya geçilmistir. Arastırma bulgularına göre, programın altyapısında çevresartlarının ve okul ortamlarının yetersiz oldugu tespit edilmistir. Ögretmenler,ögretim programı hakkında yeterli bilgiye sahip degildirler ve programın uygulanısıesnasında bazı sorunlarla karsılasmıslardır. Kılavuz kitapları programı uygulamadakolaylık saglamıstır; fakat yeterli degildir. Ögretmenler, programın faydalı olmaklabirlikte birtakım eksiklikleri oldugunu düsünmektedirler.Anahtar Kelimeler: lkögretim, ögretim programı, ögretmen. The aim of this study is to decide and improve the thoughts of teachersabout the Teaching Program of Turkish to Fourth and Fifth Class of ElementaryEducation. The system of study is consist of the classroom teachers which areworking in elementary education schools of Aksaray, Eskil; the sample of thestudy is consist of the classroom teachers of Fourth and Fifth Classroom whichare related to Aksaray, Eskil. In this study, the scanning model is used. Inaccordance with the model, the required datas are obtained by the way of poll.The used poll in this study is improved from the poll which is developed by SefikYASAR, Mehmet GÜLTEK, Burçin TÜRKKAN, Nil YILDIZ and PınarGRMEN. The thoughts of teachers are obtained and they are advanced byexplorer and after done some changes according to the expert opinion, moved tothe practice. With respect to the discoveries of the study, we determined that theconditions of environment and ambience of schools are inadequate in thesubstructure of program. The teachers havent got enought informationabaut theteaching program and they are experienced with some difficulties in practicingthe program. The handbooks are helped in practicing program but this is notadequate. The teachers are thinking that the program is useful but it has stil somedefects.Key Words: Elementary education, teaching program, teacher.
Collections