Küçük ve orta büyüklükteki işletmelere verilen ihracat destekleri ve ekonomiye etkisi (Kayseri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bütün dünya ekonomilerinde Küçük ve Orta Büyüklükteki?sletmelerin (KOB?'ler) ekonomi içindeki önemleri giderek artmaktadır. KOB? olaraknitelendirilen bu isletmeler ülke ekonomilerinde üretime, istihdama, yatırımlara, milligelire ve ihracata önemli katkılar sağlamaktadır.Türkiye ekonomisinde de önemli bir yere sahip KOB?'ler küresellesmeninetkisiyle artan rekabet ortamından etkilenmektedirler. Bu nedenle özellikle ihracatyapanları önemli sorunlarla karsı karsıya kalmaktadır. Bu açıdan ihracatçı KOB?'lerinsiddetli rekabete karsı desteklenmeleri bir zorunluluk teskil etmektedir.Bu çalısmada genelde ülkedeki ihracatçı KOB?'ler, özelde Kayseri ilindekiihracatçı KOB?'lerin ihracat desteklerinden yararlanma düzeyleri arastırılmıstır.Yapılan bir anket uygulaması ile KOB?'lerin desteklerden hangi orandayararlandıkları, yararlanılan bu desteklerin ihracatlarına katkısı ve eğeryararlanamıyorlar ise sebepleri arastırılmıstır.Yapılan anket çalısması ile KOB?'lerin ihracat desteklerinden yararlanmadüzeylerinin düsük olduğu, yararlanılan desteklerin ise ihracatlarını olumlu yöndeetkilediği ve ekonomiye olumlu katkılar sağladığı belirlenmistir. ?hracat desteklerindenyararlanma düzeylerinin artırılması için çesitli öneriler getirilmistir. In world economies today, the significance of Small and Medium-SizedEnterprises (SMEs) has been steadily increasing. These SMEs have greatly contributedto production, employment, investment, national income and export in economies.MSEs, which are also of vital importance in Turkish Economy, are quite affectedby stiff competition as a consequence of globalization. Hence, especially exporters facevarious difficulties. In respect of this, it is crucial that exporter SMEs be supported inorder that they can cope with the competition well.In this thesis, levels of export promotion utilization by SMEs in Turkey ingeneral and of SMEs in Kayseri sampling were studied. The degree of export promotionutilization, the effects of utilized promotion on their export and if not utilizing exportpromotion, the reasons for this were investigated by means of a questionnaire.It was found that levels of export utilization by SMEs were low and that utilizedexport promotion affected their export positively and contributed to the economy. Somesuggestions were put up to increase the utilization levels of export promotion.
Collections