Dinler tarihi açısından heybeliada ruhban okuluna genel bir bakış
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu projenin öncelikli hedefi Heybeliada Ruhban Okulu'nun kurumlarını, eğitimprogramlarını, mezunlarını ve de tarihini orjinal kaynaklarına dayanarak yeniden elealmaktır. Kapsamlı ve tarafsız kaynakların eksikliği ve okulun Osmanlı ve TürkiyeCumhuriyeti siyasi tarihindeki yeri böyle bir çalışmaya olan ihtiyacı artırmaktadır.Heybeliada Aya Triada Manastırı ve Ruhban Okulu 19. yüzyılın ikinciyarısından 20. yüzyılın son çeyreğine kadar (1844-1971/1985) İstanbul'dakiPaptrikhane'nin ve ona bağlı Ortodoks aleminin eğitim ihtiyacını karşılamak içinfaaliyetlerini sürdürmüştür.Manastır, ilk kez Fener Patriği Fotios I (837-866) tarafından inşa edilmiş ve 1844senesinde Patrik Yermanos IV tarafından ruhban okuluna dönüştürülmüştür. Okulunteoloji bölümü 1971'de, ardından lisesi de 1985'de kapatılmıştır. Okul son zamanlardaTürkiye'nin Avrupa Birliği, azınlıkların hakları ve Ruhban okulunun yeniden açılmasıtartışmalarıyla birlikte yeniden uluslararası gündeme gelmeye başlamıştır.Tezimin giriş bölümünde, kısaca İstanbul Fener Rum Patrikhanesinin eğitimtarihini ve kurumlarını inceledim. Sonraki bölümlerde ise Heybeliada Ruhbanokulunun Patrikhane ile olan ilişkisini, okulun tarihini, eğitim programlarını,kadrolarını ve mezunların Patrikhane tarihindeki yerlerini ve önemini ele aldım.Bu çalışmanın son zamanlarda okulla ilgili yapılan tartışmalarda konununtaraflarına objektif bilgiler sunması ve Türkiye'deki azınlıkların hakları meselesininçözümünde bir katkı sağlaması bakımından önemli bir boşluğu dolduracağıkanaatindeyiz. The primary aim of this project is to revisit the facilities, instructional programs,graduates and the history of theology school of Chalki based on the original sources. Theshortage of comprehensive and objective sources and the place of the School in politicalhistory of Ottoman Empire and Turkey increase the need for such a study.The Theology School of Chalki and Monastery of the Holy Trinity operated fromthe second half of the 19th century till the last quarter of the 20th century (1844-1971/1985) in order to meet the educational needs of the Patriarchate in Istanbul and ofOrthodoxy in general. The Monastery was originally founded by Patriarch Photius I(837-866), and in 1844, Patriarch Germanos IV converted the Monastery into a theologyschool. School?s department of theology was closed in 1971, and then later in 1985 itshigh school was closed, too. It has recently started to receive international attention withthe discussions of Turkey?s EU membership, rights of minorities in Turkey andreopening the School.In the introduction of my dissertation, I briefly examine the instructional historyand educational facilities of Patriarchate in Istanbul. In the following chapters, I talkabout the connection between the Patriarchate and the Theology School of Chalki, itshistory, ıts faculty, and how its instructional facilities, educational programs worked.Place of its graduates in the history is also among the topics of this study.I believe that this study will provide objective data to the parties of the debateabout the Theology School of Chalki, and will have a significant role in finding ananswer to the recent discussions about rights of the minorities in Turkey
Collections