Show simple item record

dc.contributor.advisorKesici, Şahin
dc.contributor.authorDeveci, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T15:05:52Z
dc.date.available2020-12-29T15:05:52Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448302
dc.description.abstractÖğretmenlerin psikolojik ihtiyaçlarını belirlemek amacı ile yapılan buaraştırma, nitel araştırma modelindedir.Veriler, 36 öğretmene yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanarakelde edilmiştir. Verilerin analizinde, NVivo2 faydalanılmıştır.Öğretmenlerin, saygınlık, güven, sevgi, iletişim (ilişki) ve başarı;erkeklerin saygınlık, sevgi, güven, iletişim ve başarı; bayanların güvenlik,saygınlık, iletişim ve başarı ihtiyacı hissettikleri belirlenmiştir.Çevreleri ile iletişim kurarken, duyguları anlama, şefkat gösterme,başatlık ve yakınlık (ilişkili olma); erkeklerin duyguları anlama, başatlık, şefkatgösterme ve yakınlık; kadınların ise duyguları anlama, şefkat gösterme, yakınlıkve başatlık ihtiyacını giderdikleri belirlenmiştir.Ait olma ve başarma ihtiyacını giderebildikleri, kendilerini sürekligeliştirerek yeni amaçlar edinebildikleri, yetenek ve becerilerinikullanabildikleri, özerklik ve ilişki ihtiyaçlarını karşıladıkları alanlarda; her ikicinsiyetin de öncelikle ait olma, sonra başarma, özerklik, ilişki ihtiyaçlarınıgiderdikleri alanlarda kendilerini rahat, huzurlu ve mutlu hissettiklerisaptanmıştır.Meslektaşları ile adalet, yeterlilik ve özgürlük ile ilgili konularda iletişimihtiyacı duydukları; erkeklerin meslektaşları ile en çok adalet, sonra yeterlilik veözgürlük; kadınların ise en çok adalet ve yeterlilik, daha az düzeyde özgürlükihtiyacı ile ilgili konularda konuştukları belirlenmiştir.Başarılı olmak için yeterlilik, kendini suçlama ve duyguları anlamaihtiyacı hissettikleri; erkeklerin yarıdan fazlasının yeterlilik, eşit düzeydekendini suçlama ve duyguları anlama; kadınların ise yarıdan fazlasınınyeterlilik, yarıya yakının kendini suçlama, az bir bölümünün ise duygularıanlama ihtiyacı içinde olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis research is a qualitative research carried to learn about thepsychological needs of the teachers.The data has been collected through the application of semi-constitutedinterview forms to 36 teachers. The ?NVivo2? software was used in the analysisof the data.It has been found out that the needs of the teachers, in general, areesteem, confidence, love, communication, and achievement; while the needs ofthe male teachers are esteem, love, confidence, communication andachievement; the needs of the female teachers are confidence, esteem,communication and achievement.It has also been found out that teachers, in general, meet their needs ofunderstanding, showing kindness, dominance and closeness (to be related),when they communicate with their environment. While male teachers meet theneeds of understanding feelings, dominance, showing kindness andcloseness, female teachers meet their needs of understanding feelings,showing kindness, closeness and dominance.It is obvious from the interpretation of the data that teachers belongingto the both sexes felt themselves relaxed and happy when they could meettheir needs of belonging and achieving, continuously develop themselves andobtain new targets, use their talents and abilities, meet their psychologicalneeds in the fields where they can cover their needs for autonomy andrelationship.From the outcome of the data, it has emerged that teachers in general,need to communicate with their colleagues in respect of justice, competenceand freedom; and while males mostly talked about justice and thencompetence and freedom with their colleagues; females talked about the needfor justice and competence, and then less about the need for freedom.It has also come out that teachers, in general, needed competence, selfaccusationand understanding in order to be successful; however, more thanhalf of the males needed competence, self-accusation on an equal level andunderstanding, while more than half of the females expressed their need forcompetence and a small portion expressed the need for self-accusation, andanother small portion expressed the need for understanding feelings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmenlerin psikolojik ihtiyaçlarına ilişkin görüşleri.
dc.title.alternativeTeachers opinions regarding their psychological needs.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid9011539
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211398
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess