Teaching vocabulary to secondary school students through games
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı kelimelerin oyunlarla öğretiminin, daha iyi öğrenme vehatırlama sağlayıp sağlamadığını bulmaktır. Bu çalışma iki farklı kelime öğrenmetekniğinin, oyunlarla ve geleneksel yolla kelime öğretiminin arasındaki farkıaraştırmaktadır. Aaraştıma Afyonkarahisar Çay Çağlayan İlköğretim Okulundagerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılanlar iki sınıftan toplam 40 adet ilk seviyedeöğrencidir.Ön-test, son-test, kontrol grup modeli kullanılan bu araştırma, nicel ve yarıdeneyseldir.Her iki grupta aynı hedef kelimeleri çalışmıştır. Her iki gruba da çalışmaöncesinde ve sonrasında test uygulanmıştır. Çalışma öncesindeki test ön-test,sonrasındaki test ise son-test olarak değerlendirilmiştir. Ön-test ve son-testlerinsonuçlarının karşılaştırılması sonucunda, kelimeleri oyunlarla öğrenen öğrencilerindaha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: Kelime öğretimi, dil öğretiminde kullanılan oyunlar The purpose of this study was to find out whether teaching vocabulary throughgames would result in better learning and remembering vocabulary items. This studyinvestigated differences between two vocabulary acquisition techniques, using gamesand using traditional method in EFL classes. The study was conducted at ÇağlayanSecondary School in Afyonkarahisar / Çay. The participants were 40 elementary levelstudents in two classes.The study was a quantitative quasi-experimental study, in which a pre-test, posttestcontrol group design was used. Both experimental and control groups studied thesame target words. The experimental group learned the words through games. Bothgroups had a test before and after the instruction. The tests before the instruction weregraded as pre-tests and those after the instruction as post-tests. The comparison of thepost-test scores of the groups demonstrated that students who learned vocabularythrough games were more successful in remembering the target words.Keywords: Teaching vocabulary, games used in teaching foreign language
Collections