The effects of computer assisted pronunciation teaching on the listening comprehension of intermediate learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Bilgisayar Destekli Telaffuz Öğretiminin ( BDTÖ) SelçukÜniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda orta öncesi düzeydeki İngilizce hazırlıköğrencilerinin dinlediklerini anlamaları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Telaffuzöğretiminde farklı öğeler üzerinde yoğunlaşmanın dinleme üzerinde etkisini ortayaçıkarmak için, her biri on üç öğrenciden oluşan üç grubu parçalar (sesler), parçalar(sesler) üstü öğeler ve kontrol grupları olarak ele aldık.Eğitim süresinden önce ön-test sonrasında ise son-test üç gruba da uygulandı. 6ardışık hafta, 4'er saat süreyle Tell Me More ve Ellis Master Pronunciationprogramlarını kullanarak BDTÖ uygulandıktan sonra Kruskal-Wallis H ve Wilcoxonsonuçları sesler üstü ve ses grubu lehineydi. Deney gruplarının ön-test ve son-testsonuçları arasında istatiksel olarak fark varken kontrol grubunun ön-test ve son-testsonuçları arasında anlamlı bir fark bulunamadı. Fakat üç grubun son test sonuçlarıarasında eğitim süresinin kısa olması, öğrenci sayısının azlığı ve laboratuarın fiziksel veteknik yetersizlikleri gibi kısıtlıklara bağlı olabilecek nedenlerden anlamlı bir farkbulunamadı.Anahtar Kelimler: Bilgisayar Destekli Telaffuz Öğretimi, İngiliz Dili Öğretimi This study attempts to investigate the effects of Computer Assisted PronunciationTeaching on the improvement of listening comprehension of pre-intermediatepreparatory class students at Selçuk University. To determine the relation betweenpronunciation training focus and the improvement of listening comprehension, we hadthree groups of pre-intermediate students as segmental, suprasegmantal and controlgroups, which are each composed of 13 students.At first, a pre-test was administered to all the three groups. After 6 consecutiveweeks of CAPT, the results of post-test were in favor of supra-segmental group andsegmental group, respectively. The differences between the experimental groups? pretestsand post-tests results were statistically significant for the suprasegmantal andsegmental groups, but not significant for the control group. However, the differencesbetween the post-tests results of the all the three groups were not significantly highbecause of such limitations as time and the number of the students, and the lab?stechnological and physical inadequacy.Key Words: Computer Assisted Pronunciaiton Teaching, English Language Teaching.
Collections