Kamu yönetiminde yeniden yapılandırma:Türk kamu yönetiminde performans odaklı yönetime geçiş
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleneksel kamu yönetimi teorisinin 20. yüzyılın son çeyreginde yasananekonomik, siyasal ve sosyal gelismeler karsısında yetersiz kalması, kamuyönetiminde yeniden yapılandırmayı gerekli kılmıstır. Yeniden yapılandırmanın birparçası olarak da kamu sektörünün etkin ve verimli bir sekilde islemesi için kamuperformans yönetimi ve performans degerlendirmesi önemli bir adım olarak kabuledilmektedir. Kamu yönetiminde görev ve sorumlulukların, amaçların net olarakbelirlenmesi karısık oldugu için performans ölçümü ve degerlendirmesi oldukçazordur. Bu yüzden kamu kurumları performans degerlendirmesi yaparken dikkatlidavranmalı, adil degerlendirmeler yapmalıdır.Bu tezde, Türk kamu yönetiminde yeniden yapılandırma sürecindeperformans degerlendirmesinin Sivas Defterdarlıgında anket ile uygulanabilmebasarısı ve karsılasılan sorunlar ortaya konulmaya çalısılmıstır. Sonuç olarak;performans yönetiminin bir parçası olan performans degerlendirmesi kamuyönetiminde etkin ve etkili bir sekilde uygulandıgı zaman çalısanlarınmotivasyonunu olumlu yönde etkileyerek is performansını artıracagı anlasılmıstır The incompetence of traditional public administration theory against theeconomical, political and social developments affecting the world during the lastquarter of the C 20th, has paved the way for the restructuring of public administrationin many countries to adopt different ways and means of producing goods and services.As a part of this reform, efficiency and effectiveness concerns have gain a solid groundby mobilising performance management and performance measurement approachesto public administration. Because of the barriers in gauging duties and responsibilitiesof public workers stemming from the statutory law technique in the country,performance measurement and evaluation would be handled carefully not to cause atension between different segments of administration.This thesis aims to examine reform attempts of Turkish public administrationthrough empirical evaluation of Sivas Inland Revenue Offices by a survey. Havingdone so, it is intended to find out pros and cons of performance-related management.Since the revenue offices are at the heart of sensitive relations in publicadministration, the selection of the case is interesting. Consequently, if performanceevaluation, as a part of performance management, is conducted thoroughly and fairlyit can bring positive mood and motivation to the work, otherwise it might createcertain drawbacks.
Collections