Okul öncesi dönemde 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeylerini etkileyen faktörlere ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, 5-6 yas grubu çocuklarda yaratıcılıgı gelistiren etkenler konusundaögretmen görüslerini belirlemek amacıyla yapılmıstır. Bunun için, yaratıcılıgı etkileyençevre, aile, okul, çocugun kendisi ve görsel sanatlar olmak üzere bes gruba ayrılanetkenleri içeren ve 67 yargıdan olusan bir anket formu hazırlanmıstır. Konya il merkezive yakın çevresindeki üç ilçede, bünyesinde okul öncesi egitim programı bulunan devletokulları ile özel anaokullarında görev yapan 121 ögretmenle yüz yüze görüserek anketformlarını doldurmaları saglanmıstır. Sonuçların istatistiksel degerlendirilmesinde Ttestive ANOVA uygulanmıstır.Elde edilen sonuçlara göre; çocugun yaratıcılıgını gelistiren en önemli çevreseletkenin `çocuga oyun ortamı saglanması', okul ile ilgili etkenin `etkinliklerde çesitlimalzemelerin kullanılması', aile ile ilgili etkenin `ailenin çocuga karsı ilgili olması',çocugun kendisi ile ilgili etkenin `çocugun kendisine güvenmesi', görsel sanatlarla ilgilietkenin `renkleri kullanarak etkinlikler yapması' dır. Genel degerlendirmede, çocugunyaratıcılıgını en az etkileyenin `boyama kitapları' oldugu sonucu ortaya çıkmıstır. This study was carried out to determine opinion of the teachers about the factorsthat improves creativity of 5-6 aged children. For this reason, the questionnaire thatincludes factors (environment, family, school, child's own, visual arts that effects thecreativity) and 67 attitude was prepared.121 teachers who are employed in state schoolsand private schools vvhich include pre-school education programme vvere intervievvedface to face in center of Konya Province and three counties neared Konya Province. Theteachers filled the questionnnaire form. ANOVA and t-test was used to determine theresults of the study statistically.According to results obtained, the most important environmental factor thatimproves ehilden's creativity is `to provide playing atmosphere to the children`, thefactor related with the school is `using various materials at activities`, the factorrelated with family is interest of family to ehilden`, the factor related vvith child's ovvnis self confidence of child`, the factor related vvith visual arts is `making aetivites byusing colors`. in general assessment, the factor that has minimum effect on children'screativity is `painting books`
Collections