Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Hasan
dc.contributor.authorPanasyuk, Oxana
dc.date.accessioned2020-12-29T15:04:28Z
dc.date.available2020-12-29T15:04:28Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/448232
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı George Orwell'in Bin Dokuz Yüz Seksen Dört adlı romanıile Y. Zamyatin'in Biz adlı romanının stilistik özelliklerini incelemek ve yabancı dilögretimi gören ögrenciler için edebî metinlerin stilistik incelemelerinin önemini ortayakoymaktır.Bu stilistik inceleme ve karsılastırma için seçilmis iki romanın tematikgörünümleri de ciddi benzerlikler içerir.Birinci bölümünde çalısmamızla ilgili önbilgiler, çalısmamızın amacı, probleminbelirlenmesi ve çalısmada kullanılan metot üzerinde durulmustur.kinci bölümde, bu alanda daha önce yapılan çalısmalar hakkında kısa bilgileryer almaktadır.Sonraki iki bölüm M. Short ve G. Leech'in yöntemleri dogrultusunda G.Orwell'in Bin Dokuz Yüz Seksen Dört'ü ile Y. Zamyatin'in Biz adlı romanının stilistikanalizlerini içermektedir.Besinci bölümde söz konusu romanların karsılastırmaları yer almaktadır.Çalısmamızın son bölümünde bu tip stilistik metin analizlerinin yabancı dilögrenimindeki önemi ve islevi üzerinde duruldu.Sonuç bölümünde çalısmamızın özeti ve çalısmada ulasılan bulgularındegerlendirilmesi bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the stylistic peculiarities of the novels?Nineteen Eighty Four? by G. Orwell and ?We? by Y. Zamyatin, and to investigate theimportance of the stylistic analysis of a literary work for the students learning foreignlanguages.The novels chosen for the stylistic analysis and comparison are thematically closeto each other. They share many similarities both in style and in meaning, but theirexpressiveness is achieved via different means.In the first chapter, the general background to the study, the goal and scope ofthe study, the statement of the problem and method of the study are introduced.The second chapter reveals the works done in this field before. The next twochapters deal with the stylistic text analysis of the novels ?Nineteen Eighty Four? by G.Orwell and ?We? by Y. Zamyatin according to the method proposed by M. Short and G.Leech.Chapter five presents the comparison of the novels under discussion. The lastchapter of this work explains the importance of this kind of stylistic text analysis forforeign language teaching.In the concluding section the summary and findings are presented.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe contribution of contrastive stylistic studies to foreign language teaching: a stylistic comparison of nineteen eighty four by G.Orwell and we by Y. Zamyatin
dc.title.alternativeKarşılaştırmalı sitilistik incelemelerin yabancı dil eğitimine katkısı: G.Orwell'in `Bin dokuz yüz seksen dört` ve Y. Zamyatin'in `Biz` adlı romanlarının sitilistik bir karşılaştırması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9015648
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217536
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess