Propaganda aracı olarak sinema: 1990 sonrası Amerikan filmlerinde propagandanın kullanımı üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların bir arada yasamaya baslamasıyla birlikte kendini gösteren propagandafaaliyetleri, kitle iletisim araçlarının gelismesiyle hız kazanmıstır. Genis insantopluluklarını etkilemek ve onları yönlendirmek adına yapılan propagandafaaliyetlerinin en önemli aracı olan kitle iletisim araçları son dönemde oldukçaçesitlenmistir. Gündelik hayatta insanların eglence aracı olarak gördükleri sinema dabu kitle iletisim araçlarından bir tanesidir. Sinemanın propaganda aracı arakkullanılmasında insan topluluklarının geçirdikleri süreçler etkili olmustur. Özellikledünya savasları dönemlerinde ve soguk savas sürecinde sinema, iktidardaki güçlerinbirer aracı haline gelmistir. 1990 sonrası yasanan küresellesme süreciyle birlikte tekkutuplu bir hal alan dünyada sinema sektörünün en önemli gücü olan Hollywood daAmerikan ideolojisinin yayılmasına yardımcı olmaktadır. Özellikle Hollywood'daçekilen savas filmleri üzerinde yogun propaganda unsuru bir gerçekliktir.Anahtar Kelimeler: Propaganda, Kitle iletisim Araçları, Sinema, Hollywood. Although propagandist activities appeared with the beginnings of collective human life,it reached it?s true speed with the development of mass media. Aimed towardsinfluencing and directing wide masses, propaganda activities have achievedunprecedented variation with the recent developments in mass media tools. As aneveryday entertainment, cinema is one of these. Social developmental processes havebeen influental on the use of cinema as a propaganda tool. Particularly the two worldwars and the cold war has made cinema a tool in the hands of these in power. After the1990?ies, the globalization process mounted to a unipolar worldpower structure andHollywood, as the most important power in the world film industry, is being used as auseful diffusion medium of the American ideology. Particularly war films made inHollywood are showing the propaganda element as a reality.Key Words: Propaganda, Mass Media, Cinema, Hollywood.
Collections