Pazarlama yönetiminde stok ve raf yönetimi tüketim malları grubunda market ve hipermarketlerde uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz rekabet koşulları ve küreselleşmenin etkisi ile geçmişe göre pek çok şey farklılaşmıştır. Türkiye de bu değişimden payına düşeni yaşamaktadır. Perakende sektörü ülkemizde yeni gelişmeye başlayan bir sektör olmasına karşın çok hızlı bir büyüme trendi içerisindedir. Son yıllarda çok sayıda yabancı perakendeci yatırım yapma amacıyla Türkiye'ye gelmiştir ve başka yatırımcılarında gelmesi beklenmektedir. Perakendede yaşanan bu hızlı gelişim geleneksel perakendecilerin yavaş yavaş sahneden silinmesine neden olmaktadır. Geleneksel perakendeci aktörler silinirken, organize perakendeciler de zorlu rekabet koşullarına dayanabilmek için değişik stratejiler geliştirmek ve pazar paylarını artırmak zorundadırlar.Müşteri paylarını artırmak ve mevcut müşterilerinin bağlılıklarını tespit etmek, satış rakamlarını ve kârlılıklarını artırmak için pazarlama yönetimi içerisinde perakendeciler açısından kategori yönetimi özellikle son yıllarda çok kullanılan bir yönetim şekli olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada konunun bir bütün olarak görülmesi amacıyla, perakendecilik, perakende de tedarik zinciri yönetimi, pazarlama, stok ve raf yönetimi bağlamında kategori yönetimi kavramları incelenmiştir.Ayrıca, yapılan bu uygulamada perakende sektöründe stok ve raf yönetimi ve bu tekniklerin uygulama şekilleri, bu tekniklerin kullanımını etkileyen faktörler ile birlikte market ve hipermarketlerde raf ve stok yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Compared to past, many things have changed in trade due to increasingly harder competition and globalization. Turkey surely had its share from this change. Although the retail sector newly began to develop in the country, it is in a very rapid growth trend. Recently, many foreign retailers entered into Turkey in order to make investment with more are expected to come soon. That fast development experienced in retailing caused withdrawal of traditional retailers from stage. Organized retailers have to develop different strategies and increase their market shares in order to withstand challenging conditions of competition, while traditional retailers already disappeared from the market.Category management has been the most-widely used form of management for retailers in marketing management to increase customer shares and determine loyalties of existing customers and increase sales volumes and profitability. In this study, the category management concepts have been examined within the context of retailing, supply chain management in retail business, marketing, stock and shelf management, in order to see the topic as a whole.Problems in stock and shelf management of the retail sector were also outlined together with their applications at market and hypermarkets.
Collections