Bağlanma stilleri açısından ergenlerde Erikson`un psikososyal gelişim dönemleri ve ego kimlik süreçlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada ergenlerin bağlanma stillerine, cinsiyet ve yaş degişkenlerinegöre psikososyal gelisim dönemlerinin(güven, özerklik, girişimcilik, çalışkanlık vekimlik) ve ego kimlik sürecinin(kararlılık ve keşfetme) farklılaşıp farklılaşmadıgıincelenmiştir. Arastırma örneklemi 1525 öğrenciden oluşmaktadır. Arastırmadabağlanma stillerinin diğer bağımsız değiskenlerle (cinsiyet, yas) birlikte analize tabitutulduğu istatistik analizlerde iki yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Diğer analizlerdeise t testi ve tukey testi kullanılmıştır. Araştırmada ergenlerin bağlanma stillerine göre?kararlılık? ve ?keşfetme? puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılastığıbulunmuştur. Bağlanma stillerine göre, psikososyal gelişim dönemleri (güven,özerklik, girişimcilik, çalışkanlık ve kimlik) puan ortalamalarının anlamlı düzeydefarklılaştıgı bulunmuştur. Bağlanma stilleri ve cinsiyete göre, ?kararlılık? puanortalamaları incelendiğinde; cinsiyete göre anlamlı farklılaşmanın olduğu ve kızlarınerkeklere göre daha fazla ?kararlılık? puan ortalamasına sahip olduğu bulunmuştur.?keşfetme? puan ortalamaları arasında ise, cinsiyete göre anlamlı farklılaşmanınolmadığı bulunmuştur. Bağlanma stilleri ve cinsiyete göre; psikososyal gelişimin beşdöneminde de puan ortalamalarının cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılaştığı vekızların erkeklere göre daha fazla ?güven?,?özerklik?, girişimcilik?, ?çalışkanlık? ve?kimlik? duygusuna sahip olduğu bulunmuştur. Bağlanma stilleri ve yaşa göre,?kararlılık?, ?keşfetme? puan ortalamalarının anlamlı olarak farklılaşmadığı, yaşdeğişkenine göre ise ?keşfetme? puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaştıgıbulunmuştur. In this study aims to investigate whether psychosocial development stages(trust, autonomy, initiative, industry and identity) and ego identity process varydepending on the attachment styles, sex and age variables. The sample of the studyis composed of 1525 students. In the study, in the statistical analyses in whichattachment styles are analyzed together with other independent variables (sex, age,)two-tailed variant analysis was used. In the other analysis, t-test and tukey test wereused. In the study, it was found that the ?commitment? and ?exploration? meanscores of the adolescents varied significantly according to attachment styles. It wasfound that the mean scores of psychosocial development stages (trust, autonomy,initiative, industry and identity) according to attachment style varied significantly.When the ?commitment? scores were considered in terms of attachment styles; it wasfound out that there is a significant difference according to sex and that the girls havehigher ?commitment? score compared to the boys. The ?exploration? mean scoresweren?t found to vary significantly. In terms of attachment styles and sex, it was foundout that mean scores showed significant variation in all five levels of psycho-socialdevelopment and that the girls have stronger feelings of ?trust?, ?autonomy?, ?initiative? , ?industry? and ? identity? compared to the boys. Besides, ?autonomy? stagemean scores were found to vary significantly in terms of attachment and sex variable.It was found out that ?commitment? and ?exploration? mean scores didn?t varyaccording to attachment styles and age and that in terms of the age variable themean scores varied significantly.
Collections