Türkiye`de ortaöğretim 9.10. ve 11.sınıflarda okutulan tarih dersleri ile azerbaycan`da 9. 10. ve 11. sınıflarda okutulan tarih derslerinin muhteva yönünden karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Türkiye'de ortaöğretim 9. 10. ve 11. sınıfta okutulan tarih dersi ile Azerbaycan'da aynı yaş grubuna okutulan 9. 10. ve 11. sınıfta okutulan tarih derslerinin muhteva yönüyle karşılaştırılması amaçlanmıştır.Diğer taraftan Azerbaycan'da okutulan tarih dersine ayrılan yıllık ortalama zaman ile Türkiye'de aynı yaş grubuna okutulan tarih dersine ayrılan zaman da dikkate alınmıştır.Bu araştırmada öncelikle dersin ana materyali olan hem şekil hem de muhteva yönüyle incelenmiş böylelikle araştırmanın başlangıcında, derslerin yakından tanınması amaçlanmıştır.İlk olarak Türkiye'de okutulan 9. 10. ve 11. sınıf tarih dersi ele alınmıştır. Bu dersin tanımı, derste kullanılan araç ? gereçler ve dersin muhtevası ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.Ders kitaplarında belirtilen ünite ve konular içerikleriyle beraber ortaya konulmuştur.Diğer bölümde araştırmanın amacına uygunluk içerisinde tarih dersinin tanımı, kapsamı ve tarih ders öğretiminde kullanılan araç ? gereçler ele alınmıştır. Aynı bölüm içerisinde Türkiye'deki tarih öğretiminin amacı ve Azerbaycan'daki tarih öğretiminin amacı karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Yine aynı bölüm içerisinde araştırmamızın esasını teşkil eden Azerbaycan tarih ders kitaplarının muhtevasına yer verilmiştir. Kitaplardaki ünite ve konular tespit edilerek, bu ünite ve konuların içeriği ortaya konulmaya çalışılmıştır.Araştırmanın son bölümünde Türkiye'de okutulan 9. 10. ve 11. sınıf tarih ders konuları ile Azerbaycan'daki 9. 10. ve 11. sınıf tarih dersleri konuları muhteva yönüyle karşılaştırılmış, benzer ve farklı yönler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonrasında her iki ülkede benzer ve farklı konular olduğu tespit edilmiş olup, 9. sınıfın tarih dersi konularının farklı olduğu, 10. ve 11. sınıfların tarih derslerinin ise benzer olduğu ortaya konmuştur.Bu çalışmada Türkiye'de 9. 10. ve11. sınıflarda okutulan tarih dersinin Azerbaycan'da 9. 10. ve 11. sınıflara okutulan tarih dersinin hangi bakımdan benzeyip ve hangi bakımdan farklı olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Aynı tarihe ve kültüre sahip iki kardeş ülkede, benzer yaş grubu öğrencilerine verilen derslerin ortak bir hedef ve amaçta birleştirilmesinin daha iyi sonuçlar çıkarılabileceği söylenilebilir. In this study, our aim is to compare education of history lesson in Turkey which is ninth, tenth and eleventh class with education of history lesson in Azerbaijan according to lessons content.On the other hand, we consider the time of history lessons for these students in Turkey and Azerbaijan. In this study, we studied firstly lessons main materials according to method and contents. The aim of this step is to know lessons closely.Firsty, we took in hand history lessons of Turkey which is for ninth, tenth and eleventh class students. We studied details of these lessons according to definition, used instruments for lessons and contents of the lessons. We studied for lessons book chapters and subjects with their contents.In other chapter of this study, we studied the aim of history education of Turkey and Azerbaijan. Also, we gave details about history lessons book contents in Azerbaijan. We studied for lessons books chapters and subjects with their contents like Turkey section.In last section of this study, we compared the lessons of ninth, tenth and eleventh history lessons class subjects according to their contents and we determined similar and different points about contents. After these study, we determined that similarities and differences between these two Countries history education. There are differences for ninth class history lessons education between Turkey and Azerbaijan but there is no difference for tenth and eleventh class history education.The aim of this study is to compare history education for ninth, tenth and eleventh class in Turkey and Azerbaijan and determination of the similarities and difference of these lessons contents. We can say that these two close brother countries has similar history and culture and it will give good results to join lessons which for same age class students in similar aim and purpose..
Collections