Siyasi iletişim: 2007 genel seçimleri (AKP ve CHP`nin seçim kampanyalarının karşılaştırmalı analizi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siyaseti, ?toplumun farklı kesimlerinin ve güç odaklarının ortak bir zeminde uzlaştırılması? şeklinde tanımladığımızda iletişimi de ?ortak semboller oluşturma ve bunlar üzerine tartışarak bir anlaşmaya varma süreci? olarak ifade edebiliriz. Yani icraatlar siyaset tarafından yapılmakta, siyaset ise iletişim aracılığıyla yürütülmektedir. Bu nedenle siyaset ve iletişim süreçleri arasında çok yakın bir ilişki bulunmaktadır.Günümüzde iletişim tekniklerindeki gelişmeler, insanın aldığı mesajları yoğunlaştırmış, bu da çeşitli sorunları beraberinde getirmiştir. Siyasal iletişimin etkileri gittikçe artarken ülkemizde bu konuyla ilgili çalışmalar oldukça azdır. Mevcut kaynaklar genel itibariyle eski tarihli ve içerik açısından da yeni gelişmeleri kapsamayan bir yapıdadır. Bu çalışmanın belli başlı amaçlarından birisi siyasal iletişim konusunda biraz daha düşünmek ve yeni analizlere varabilmektir.Bu çalışmanın amaçlarından bir diğeri de 22 Temmuz Erken genel seçimlerine kadar Türkiye'deki siyasi partilerden ikisinin (CHP ve AK Parti) yaptıkları siyasal iletişim kampanya faaliyetlerinin belirlenmesidir. Bu faaliyetlerin belirlenmesi, Türkiye'de siyasal iletişimin yapılış biçimine de ışık tutacaktır. Ak Parti ve CHP'nin ele alınmasının sebebi de söz konusu iki partinin 2002 Kasım Genel Seçimlerinde en fazla oyu almalarından ziyade, kampanya biçimlerinin, hedef kitlelerinin ve medya stratejilerinin farklılık arz etmesidir.Çalışmamız iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde siyasal iletişim ve teorik çerçevesi ile siyasetin araçları, iletişim ile ilişkileri beraberinde propaganda konuları ele alınmakta ve Türkiye'de medya yapısı ve siyasi partilerle ilişkisi konusu irdelenmektedir. İkinci bölümde ise 22 Temmuz 2007 Milletvekili Genel Seçimi Kampanya çalışmaları (AKP ve CHP örneği karşılaştırmalı analizi) detaylı ve kapsamlı olarak incelenmektedir. When we define politics as ?a reconciliation of different sections of society and focal points of the power? we can define communication as a process of forming common symbols and reaching an agreement with discussing on them. So, actions are carried out by politics and politics is performed through communication. For this reason there is a close relationship between politics and process of communication.Today the developments of communication techniques intensifies messages and this causes lots of problems. While the influence of political communication is increasing in our country, we don?t have sufficient works about this matter. Existing sources, in general, are of no current interest and lack of latest happenings. One of the most notable aims of this work is to think over the political communication and try to reach recent analysis.Another aim of this work is to determine the activities of political communication campaigns carried out by two political parties of Turkey; AKP ( Justice and Development Party) and CHP ( Republican People?s Party) until early general election of July, 22. Determination of the above mentioned activities will clear up the way how political communication works in Turkey. The reason for considering these two parties isn?t their victory in the general election of November 22, but more importanly their different campaign styles, target audience and media strategies.This work consists of two parts;First Part: Political communication and its theoretical framework, Political devices and their Relations with communication and Propaganda and Structure of Media in Turkey and its relations with political parties.Second Part: Comprehensive and detailed analysis of AKP and CHP?s campaign acivities in July 22, 2007 General Election.
Collections