Using the internet as an English language teaching tool
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki ilköğretim okullarında internetin, İngiliz Dili Eğitimi açısından ne derece yararlı bir öğretim aracı olduğunu araştırmaktır. Bunun için Afyonkarahisar'da belirlenen on dört ilköğretim okulundaki İngilizce öğretmenlerine konuyla ilgili bir anket uygulanmıştır.Birinci bölümde çalışmanın, genel tanıtımı yapılmış ve çerçevesi çizilmiştir. Yine bu bölümde çalışmanın amaç ve kapsamı, problem, çalışma yöntemi ve çalışmanın sınırlılıkları anlatılmıştır.İkinci bölümde çalışma konusu ile ilgili literatür taraması yapılmış, internet teknolojisinin eğitim alanında kullanımına temel oluşturan yaklaşım ve yöntemler tanıtılmış ve bu alanda yapılan diğer çalışmalar anlatılmıştır.Üçüncü bülüm çalışmanın metodolojisinin tanıtıldığı bölümdür. Bu bölümde çalışma için seçilen örneklem, bu çalışmada kullanılacak anket ve uygulama süreci anlatılmıştır.Dördüncü bölüm, uygulaması yapılan anketin sonuçlarının değerlendirildiği ve tablolar yardımıyla yorumlandığı bölümdür.Sonuç bölümünde ise, çalışma sonucunda elde edilen bulgular ve öneriler sunulmuştur.Çalışmanın eklerinde uygulanan anket yer almaktadır. The aim of this study is to investigate whether the internet is a useful teaching tool in terms of English language teaching in the primary schools of Turkey. For this reason, a questionnaire prepared for this study has been applied to the English language teachers of fourteen primary schools in Afyonkarahisar.In the first chapter, general background of the study and the framework have been introduced. Also in this chapter, goal and scope of the study, the problem, method of the study and limitations of it have been explained.In the second chapter, a literature review related to the study has been done; the methods and approaches which constitute a base for using internet technology in education have been introduced, and related studies in this field have been explained.The third chapter is the part of methodology of the study. In this chapter, the subjects and sample chosen for this study, the questionnaire to be used and the application process have been explained.The fourth chapter is the part in which the evaluation of the results of the questionnaire and the interpretation of them with the help of tables have been presented.In the conclusion part (the fifth chapter), the findings of the study and the suggestions have been presented.In the Appendices, the questionnaire prepared for the study can be found.
Collections