İlköğretim II.kademe öğrencilerinin depresyon ve sosyal beceri düzeylerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada benlik saygısı ve bazı değişkenlerin ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin depresyon ve sosyal becerileri üzerindeki etkisi incelenmiş ve depresyon düzeyi, sosyal beceri düzeyleri ile benlik saygısı, cinsiyet, sınıf, anne baba durumu, ailenin sosyo-ekonomik durumu arasında ilişki varmıdır? sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri benlik saygısı, cinsiyet, sınıf, anne-baba durumu, sosyo-ekonomik durumdur. Bağımlı değişkenleri ise sosyal beceri ve depresyon durumlarıdır.Bu araştırmanın genel evreni Konya ilinde merkez Selçuklu ilçesinde bulunan Orgeneral Bedrettin Demirel, Mareşal Mustafa Kemal, Mustafa Bülbül, Hocacihan, İsmail Hakkı Tonguç İlköğretim okullarındaki öğrencileriyle sınırlıdır. Araştırma örneklemi, çalışma evrenini oluşturan ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8.sınıf öğrencileri arasından tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş, toplam 800 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin kişisel bilgileri ile ilgili verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen genel bilgi formu hazırlanarak bağımsız değişkenlere yönelik bilgiler toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin depresyon düzeylerini ölçmek için Öy (1990) tarafından geliştirilen ?Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği?, sosyal beceri düzeylerini ölçmek için Bacanlı ve Erdoğan (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan ?Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği? ve Benlik Saygısı Düzeyini ölçmek amacıyla da Piers Harris'in geliştirmiş olduğu, Öner (1996) tarafından Türkçeye uyarlanan ?Piers-Harris Çocuklarda Öz-Kavram Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir.Benlik saygısı alt boyutlarından popülarite, uyum ve davranış ve fiziksel görünüm alt boyutları depresyon puanlarını anlamlı düzeyde yordamamaktadır. Bu sonuca göre mutluluk, kaygı, zihinsel ve okul durumu depresyonun önemli yordayıcılarıdır. İlköğretim öğrencilerinin benlik saygısı alt boyutlarının depresyon puanlarını anlamlı düzeyde açıkladığı görülmüştür. Bu sonuca göre mutluluk, kaygı, zihinsel ve okul durumu depresyonun önemli yordayıcılarıdır. Within this survey, the effect of self-esteem and some differences of secondary school students? depression and social skills have been searched and the question is there any correlation between depression level, social skills levels and self esteem, gender, class, situation of parents, social economical condition of the family has been tried to answer. The independent variables of this survey are self esteem, gender, class, parents? condition and socio-economic condition. The dependent variables are social skill and depression.The general universe of this survey is restricted to the students of Orgeneral Bedr. Demirel, Mareşal Mustafa Kemal, Musatafa Bülbül, Hocacihan, İsmail Hakkı Tanguç Primary Schools, which are in Selçuklu, central Konya. Sample of the research consists of 800 students in total that were chosen randomly among the 6., 7., and 8. class students of schools mentioned.In survey, some demographic information about the students was gathered via a general information form which was prepared by the researcher. For measuring the depression level of the students, ?Depression Scale for Children? which was developed by Öy (1990) was used. For measuring the student?s social skill, ?Matson Social Skill Assessment of Children Scale?, which adopted to Turkish by Bacanlı and Erdoğan (2003) was used. For measuring the self-esteem, ?Piers-Harris Self-Concept Scale in Children? developed by Harris and adopted into Turkish by Öner (1999) was used.
Collections