Zihinsel yetersizliği olan çocuklara temel geometrik kavramların öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Temel Geometrik Kavramların Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Dayalı Olarak Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyalinin Etkililiği araştırılmıştır.Araştırma 2007-2008 öğretim yılında Konya ilinde özel eğitim sınıfına devam eden orta düzeyde zihinsel yetersizliği olan üç öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin seçiminde öncelikle öğretmenlerle görüşülerek geometrik kavramlardan kare, üçgen, dikdörtgen ve daireyi ayırt etmede sorunu olan öğrenciler belirlenmiştir. Daha sonra öğrencilere önceden hazırlanan önkoşul beceri ölçü aracı ve kare, üçgen, dikdörtgen ve daire kavramları ölçü aracı uygulanmıştır. Ölçü aracının uygulanmasından sonra önkoşul becerilere sahip beş öğrenci belirlenmiştir. Öğrencilerden üçü ile çalışmalar yürütülmüş, ikisi ise yedek öğrenci olarak belirlenmiştir.Çalışmada yarı deneysel model olan tek desenli araştırma modellerinden deneklerarası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Bu modelde uygulanan programın etkililiği her öğrencide ayrı ayrı incelenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular grafik üzerinde gösterilmiştir. Grafikte başlama düzeyi ile öğretim süreci sonunda gelinen düzey arasındaki mesafenin uzaklığı etkililik derecesini göstermektedir.Çalışmada her bir kavram için öğretim planı, ölçü aracı, ölçü aracı uygulama yönergesi hazırlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin etkinlikler sırasındaki davranışlarını belirlemek amacıyla gözlem formu, ailelerin yürütülen program hakkındaki ve çocuklarında gördükleri davranışlar hakkındaki görüşlerini almak üzere görüşme formu kullanılmıştır.Araştırma sonunda elde edilen bulgular aşağıda sıralanmıştır;1. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Temel Geometrik Kavramlardan Kare Kavramının Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Olarak Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyalinin çalışmaya katılan üç öğrencide de etkili olduğu gözlenmiştir.2. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Temel Geometrik Kavramlardan Üçgen Kavramının Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Olarak Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyalinin çalışmaya katılan üç öğrencide de etkili olduğu gözlenmiştir.3. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Temel Geometrik Kavramlardan Dikdörtgen Kavramının Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Olarak Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyalinin çalışmaya katılan üç öğrencide de etkili olduğu gözlenmiştir.4. Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuklara Temel Geometrik Kavramlardan Daire Kavramının Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Olarak Hazırlanan Bireyselleştirilmiş Öğretim Materyalinin çalışmaya katılan üç öğrencide de etkili olduğu gözlenmiştir.5. Çalışmaya katılan öğrencilerin üçünün de tüm etkinliklere katıldıkları, etkinlikleri dikkatle izledikleri, etkinlikleri tamamladıkları, ihtiyaç duyduklarında soru sordukları belirlenmiştir.6. Aileler, uygulanmış olan programın çocukları için uygun ve gerekli olduğunu, çocukların öğrendikleri kavramları evde ve dışarıda kullandıklarını, evde ve dışarıda eşya ve nesnelerin şekillerine daha dikkatli olduklarını belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Zihinsel Yetersizlik, Yapılandırmacı Öğrenme, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. In this study, the effectiveness of individualized teaching material that were prepared based on Constructivist Learning Approach was searched on mentally retarded children to teach basic geometric concepts.The study was conducted with three mentally retarded children who attended special education class in Konya between the years 2007 and 2008. Before electing the students, the students who had difficulty in distinguishing square, triangular, rectangular and circle were discovered with help of teachers working it the school. Then, the preconditioned skill scale that was prepared earlier and the concept scale measuring square, rectangular, and triangular and circle concepts were applied. Following the application, five students who had required skills were chosen. Three of the students were included the study and two of them were kept aside.Multiple probation models that are single patterned semi experimental research model was used. The effectiveness of the program was examined separately for every participant in this model. The findings were shown in graphics. The space between pre and post levels shows the effectiveness of the program.In the study, a teaching plan, scale and a guideline were prepared for every single concept. And an observation form was used to determine students? behaviors during the activities and an interview form was used to evaluate parents? thoughts about the program and their children?s behaviors.The findings of the study were as follows;1. It was found that the individualized teaching material that was prepared based on constructivist learning approach was effective in teaching the concepts such as rectangular, triangular, circle and square to mentally retarded children.2. It was found that the individualized teaching material that was prepared based on constructivist learning approach was effective in teaching the concept triangular which is one of the geometric shapes to these three mentally retarded children.3. It was found that the individualized teaching material that was prepared based on constructivist learning approach was effective in teaching the concept rectangular which is one of the geometric shapes to these three mentally retarded children.4. It was found that the individualized teaching material that was prepared based on constructivist learning approach was effective in teaching the concept circle which is one of the geometric shapes to these three mentally retarded children.5. It was discovered that all of the three students participated, followed and completed all the activities and could ask questions when they needed to do so.6. The parents indicated that the applied program was suitable and necessary for their children, their children used the concepts they learned at home and outside and the children were paying more attention to the shapes of the things at home and outside.Keywords: Mentally Retarded, Constructivist Learning, Individuamized EducationPrograms
Collections