İşletmelerdeki tutundurma faaliyetlerinin markalaştırma çalışmaları üzerindeki etkisi: Konya ve Çumra Şeker Fabrikalarında örnek olay çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler arasında yaşanan yoğun rekabet ortamı, mal ve hizmet seçeneklerini artırmış ve tüketicilerin karar verme aşamasında zorlanmasına sebep olmuştur. Bu nedenle işletmeler, hem tüketicilerin kendilerini tanıması hem de ürünlerinin başka işletmelerin ürünlerinden ayırt edebilmesi için ürünlerini markalama yoluna götürmüşlerdir. Yurtiçinde ya da yurtdışında marka olabilmiş, ürününü tanıtmış ve güvenilir bir marka haline getirmiş irili ufaklı tüm işletmeler, kendilerinden kat kat fazla üretim hacmi ve istihdamı olan ama markalaşamamış firmalardan çok daha yüksek kâr elde edip, sadece markaları üzerinden büyük bir değer sağlamaktadır. Bu farkı yaratan şey ise, kalite ve güvenilirlik konularında kendini ispatlamış markalaştırma ve tutundurma faaliyetlerinden geçmektedir.İşletmelerin tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için mal ve hizmet üretmeleri, üretilen mal ve hizmetleri geliştirmeleri, bu mal ve hizmetin fiyatlandırılması ve dağıtımı, tüketicilerin bu mal veya hizmeti satın alması için yeterli değildir. Ürettiği mal ve hizmeti tüketicilerine duyuramayan bir işletmenin başarısı tesadüflere kalmıştır. Bu durumda işletmeler, ürettikleri mal veya hizmetlerden tüketicileri haberdar etmek için tutundurma faaliyetlerini kullanmalıdır.Çalışmamızın birinci bölümünde, marka ve marka değeri kavramları geniş bir açıyla ele alınmıştır. . İkinci bölümde, tutundurma kavramı tanımlanıp tutundurmanın amaçları ve özelliklerine değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise gıda sektörü ve şekerleme sektörü hakkında genel bilgiler verilip, Konya ve Çumra Şeker Fabrikalarında örnek olay çalışması yapılmıştır. Intensified competition among business world increase the options of goods and service and cause customers have difficulty in deciding.For that reason companies try to label their production with a trademark both to make customers know them and to differentiate their productions from other companies? ones.All big and little companies which are able to be a brandname at home and in abroad and make their productions known and become an accredited company get great prices from their brandname by making big pims much more than the ones which have much more manufacturing volume and employment but still can not be a brandname.What creates that difference are the activities which are being proved marking in quality and accredity and surviving actions.Companies produce goods and service to cater for the needs of customers,they develop these goods and service and they price and distribute the goods and service.However, that is not enough for customers to buy these goods and service.It?s just a coincidence to be successful for the company that can not advertise the goods and service which produce by itself.In this case companies must take actions to make their customers know their goods and service.In the first part of our study, the concept of brandname and equity of brandname are examined in detail.In the second part the aims and characteristics of promotion are mentioned by describing the consept of promotion.In the third part, general knowledge about food sector and confectionery sector is given and the case study is made at Konya and Çumra Sugar Works.
Collections