Üniversite öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin algıladıkları sosyal destek ile stresle başa çıkma stilleri arasındaki ilişkiyi; cinsiyet, anne-baba eğitim durumu ve etkinliklere katılma durumu gibi değişkenler açısından incelenmiştir.Araştırma, Selçuk Üniversitesi'nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 393 kız, 227 erkek olmak üzere toplam 620 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, ögrenciler ve ailelerine ait bilgiler için ?Kişisel Bilgi Formu?, stresle baş etme yaklaşımlarını belirlemek için ?Stresle Başa Çıkma Tarzı Ölçeği (SBTÖ)? ve sosyal desteği belirlemek için ?Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (ÇBASDÖ)? kullanılmıştır.Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, pearson momentler çarpım korelasyon tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 14.00 paket programında yapılmışlıştır.Araştırma sonucunda; öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzları cinsiyet, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bulunmamıştır. Etkinliklere katılma ile stresle başaçıkma stilleri alt boyutlarından kendine güvenli yaklaşım, iyimser yaklaşım, çaresiz yaklaşım puan ortalamalırı arasında farklılşmanın olduğu, boyun eğici yaklaşım ve sosyal destek arama alt boyutları ile anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı bulunmamıştır.Aileden, arkadaşlardan ve özel kişiden alınan sosyal destek düzeylerinin cinsiyete bağlı olarak farklılaştığı, kız öğrencilerin aileden, arkadaşlardan ve özel kişiden aldıkları sosyal destek düzeylerinin erkek öğrencilere göre önemli düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. In this sudy, the relationship between the styles of the defeating the stress with the social support which the university students percepted has been examined in the view of varieties such as the father-mother education state and their attending to the activities.The study has been realized on the total 620 students as 393 girl and 227 male students educating in the different faculties of Selçuk University. With this aim, `?Personal Information Form?? for the students and their families, `? The Stres Defeating Style Scale (SDSS)?? to determine the approaches of the defeating with the stress and `? Multy Dimention Percepted Social Support Scale??to determine the social support have been used.Data were analyzed using t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), and Pearson product moment correlation technique in SPSS 14.00 packet program.In the end of the study, the syles of the defeating with the stres of the students have not found meaning according to sex, the education state of mother and father. The styles of The defeating with the stres and the attending to the activities have not found that from low dimentions the variety is among the security approaching to himself, optimist approaching, no solution approaching point averages, a meaning approaching with the obeying approaching and the low dimentions of the social support looking are not.It has confirmed that the social support levels getting from famly, friends and private person are different, the supporting social levels which the girl students got from the family, her friends and private persons are high according to the male students?.
Collections