Reading versus watching: The other boleyn girl
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
azılı eserlerin, özellikle de romanların, beyaz perdeye uyarlanmasısinemanın doğuşundan bu yana kullanılan bir yöntemdir. Her ne kadar roman ve filmkendine özgü özellikler ve farklı değerlendirme ölçütlerine sahip olsalar da ilkkaynağa olan benzerlik derecesi her zaman ilk tartışılan konulardan birisi olmuştur.Son dönemde edebiyat ve sinema dünyasında yankı uyandıran eserlerdenbirisi de Justin Chadwick'in Philippa Gregory'nin 2002 de yazdığı The Other BoleynGirl isimli kitabından aynı adla sinemaya uyarladığı 2008 yapımı filmidir. GerekPhilippa Gregory'nin romanı gerekse Justin Chadwick'in filmi 16. yüzyılİngiltere'sinde, Kral VIII. Henry'nin sarayında kralın gözdesi olmak için amansızmücadele veren iki kız kardeşin, Anne ve Mary Boleyn'in, trajik hikâyesinianlatırken özellikle roman okuyucuları için dönemin sosyal, ekonomik, dini,toplumsal, siyasal olaylarına ışık tutması bakımından oldukça ilgi çekicidir.Kardeşler arasındaki rekabet ise romanın ve filmin genel konusu olarak karşımızaçıkar, ancak romandaki bahsedilen diğer farklı bakış açılarının ve temaların çoğuzaman filmde bulunmadığı bir gerçektir. Tarihsel olarak Anne Boleyn ve Kral VIII.Henry arasındaki evlilik İngiltere'nin Roma Katolik Kilisesinden ayrılıp, İngiltere'deİngiliz Anglikan Kilisesinin kurulmasına yol açması gerçeği romanda açıkçaişlenirken filmde bu konuya da hak ettiği ölçüde değinilmediği görülmektedir.Bu tez çalışması Boleyn Kızı filminin, filmin uyarlandığı kitabı daha önce hiçokumamış veya ilgili döneme ait bilgisi olmayan öğrenciler için tarihsel bilgiaçısından yeterliliğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Film incelendiğinde `kardeşrekabeti', `kadının ezilmesi' ve `saray aşkı' gibi temaların kitapla aynı önemle veyoğunlukla işlenmediği görülmüştür. Bu sav filmden sahnelerle ve kitaptan alıntılarladesteklenmiştir. Bu sebepten dolayı da romanı okumak yerine salt filmi izlemekle 16.yüzyıl İngiltere'sini anlamanın mümkün olamadığı sonucuna varılmıştır. The adaptation of written works, particularly the novels, to screen is a methodwhich has been used since the emergence of the cinema. Although novel and filmhave distinctive features and different evaluation criteria peculiar to each media, theissue of fidelity to the original source has been one of the first discussed topics inevaluation of adapted works.One of the latest striking works in literature and cinema world is JustinChadwick?s film, The Other Boleyn Girl, which is adapted from a novel written byPhilippa Gregory in 2002 with the same name. Both the novel and the film are abouta tragic story which is the stern struggle of two sisters, Anne and Mary Boleyn, inorder to gain favour in the court of Henry VIII in 16th century England. The novelespecially catches attention as it is rich enough about the social, economical,religious, and political incidents of the period. The overall plot of both media is thesiblings? rivalry; however, it does not change the reality that the film version lacks insome other additional approaches and themes in the novel. It is clearly observed thatthe film does not pay enough attention to the historical reality in the book that themarriage between Henry VIII and Anne Boleyn led England to break with RomanCatholic Church and establish the Anglican Church of EnglandThis thesis study is conducted in order to discuss the informative sufficiencyof the film for the students of literature who have not read the book or have had noprevious knowledge related to the period. Informative inadequacy, on `sisterlyrivalry?, `oppression of power? and `courtly love?, in the film is supported with thequotations from the book and scenes from the film. Therefore, it is concluded thatwatching only the filmic version of this novel is not likely to be enough to appreciatethe 16th century England truly instead of reading the book.
Collections