Oyunların çocukların çoklu zeka alanlarının gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf içi ve dar alan oyunlarının çocukların çoklu zekâ alanlarının gelişimine etkisini incelemektir. Araştırma, Konya ili Meram Dere Zafer İlköğretim Okulunda öğrenim gören 5B sınıfı öğrencileriyle Kasım 2008-Nisan 2009 arasındaki altı aylık bir sürede gerçekleştirilmiştir. 5B sınıfı 16'sı kız ve 12'si erkek olmak üzere toplam 28 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere 21 adet araştırmacı ve iki sınıf öğretmeni tarafından belirlenmiş farklı zekâ alanlarına yönelik oyunlar oynatılmış ve oyunlar sırasında öğrenciler gözlenmiştir. Ayrıca, öğrencilere her oyun sonunda kompozisyon yazma, resim yapma, arkadaşına bir mektup yazma, vb etkinlikler yaptırılmış, bu yolla öğrencilerin oyunlara ilişkin düşünceleri sorgulanmıştır. Araştırmanın temel bulgularına göre, oyunlar öğrencilerin çoklu zekâ alanlarının gelişimine olumlu katkı sağlamıştır. Her oyundan sonra öğrencilerle yapılan görüşmelerde, öğrenciler oyunlar vasıtasıyla daha önce farkında olmadıkları yeteneklerinin farkına vardıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca, oyunlar esnasında öğrencilerin rahat oldukları, her öğrencinin oyuna katılmaya çalıştığı, oyunu bir ders olarak algılamadıkları için de oyundan sonraki etkinliklerden zevk aldıkları gözlenmiştir. Sonuç olarak, oyun vasıtasıyla her çocuk kendisiyle ilgili özel yeteneklerini fark etmekte ve kendisini o alanlarda geliştirme fırsatı bulmaktadır. The purpose of this study was to analyze the effect of in-class and narrow space games on the improvement children?s multiple intelligences. The research was conducted with the 5-B students in Konya Meram Dere Zafer Primary School in six months between November 2008 and April 2009. The class of 5-B has 28 students, 16 girls and 12 boys. Altogether 21 games (about different intelligence areas) determined by two classroom teachers and the researcher were included in the study, and students were observed during these games. In addition, at the end of each game writing a composition, painting, writing a letter to a friend, etc. activities were used to examine students? thoughts and opinions about games. According to the main results of the study, games contribute positively to the improvement of students? multiple intelligence areas. During the interviews conducted after each game, students indicated that through the games they recognized their abilities that they were previously unaware. Additionally, it was observed that during the games students were comfortable, trying to attend the game, and enjoyed the activities given after each game. As a result, with games each child notices his/her special abilities and finds an opportunity to improve himself/herself in those areas.
Collections