Askeri personelin 3 ? 6 yaş çocuklarının sosyal problemlerinin anne görüşlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, babaları Konya iline bağlı Hadim, Sarayönü ve Kadınhanı ilçelerinde Jandarma Genel Komutanlığı`na mensup subay, astsubay ve uzman jandarma olarak görev yapan 3-6 yaş çocuklarını kapsamaktadır. İl merkezinde ve Akşehir, Ereğli gibi gelişmiş ilçelerde, çocukların sosyal gelişimini destekleyen çok fazla ortam bulunmaktadır. Adı geçen ilçelerin seçilmesinin nedeni, bu ilçelerde sosyal imkanların yetersiz olmasıdır. Bu araştırmanın amacı, sosyal imkanların az olduğu bölgelerde, örneğin; Kadınhanı, Hadim, Taşkent, Sarayönü, Ahırlı, yaşayan çocukların sosyal gelişim durumlarını ortaya çıkarmaktır.Öncelikle, jandarma personeli çocuklarının kişisel özellikleri ve ailenin genel yapısı öğrenilmeye çalışılmıştır. Sonrasında, bu özelliklerin çocuğun sosyal gelişimini ne kadar etkilediği üzerinde durulmuştur. Çocukların arkadaşları, çevresi ve aile bireyleri arasındaki ilişkileri incelenmiştir. Çocuğun sosyal gelişimi hakkında bilgi edinildikten sonra babanın asker olmasının ve sık yer değiştirmesinin çocuğun akademik ve sosyal gelişimi üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu nedenle, 2008 ? 2009 yılları içinde Hadim, Sarayönü ve Kadınhanı ilçelerinde görev yapan jandarma personeli çocuklarının sosyal gelişimi, annelerin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. This study consists of 3-6 years old children whose fathers serve as officer, non-comissioned officer (NCO) and the specilized gendarmerie within Gendarmerie General Command in Hadim, Sarayonu and Kadınhanı district of Konya. In the city center and developed districts like Aksehir, Eregli, there are plenty of facilities which support the children social development. The purpose of chosing these districts is their lack of social facilities. The goal of this study is to find out the gendarmerie personnel children social development situation, who live in the Kadinhani, Hadim, Taskent, Sarayonu, Ahirli where the social facilities are quite limited.First, enough information on the characteristics of gendarmerie personnel children and their family structure were tried to handle. Then, how much these characteristics affected the children`s social development was investigated. The relation between gendarmerie personnel children and their friends, environments, family members were studied. After having enough knowledge about children social developments, it was investigated that whether fathers` military job and their frequent appointments effected on child academic and social development.In this study qualitative research method was used. Therefore, social development of children of gendarmerie personnel who are working in between 2008 and 2009 in Hadim, Sarayonu and Kadinhani, was evaluated according to the mothers` views.
Collections