1980 sonrasında Türkiye`de milli eğitim ideolojisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma 1980 sonrasında Türkiye'de milli eğitim ideolojisindeyasanan toplumsal ve siyasal dönüsümlerin neler olduğun göstermeyeçalısmaktadır.Eğitim ve ideoloji arasındaki iliski hem siyasal hem de bilimselanlamda, toplumsal yapıdaki dönüsümleri göstermesi açısından belirgin biröneme sahiptir. Eğitim ve ideoloji arasındaki iliski, bu çalısmanın alanı içinde1980 sonrası dönemdeki dönüsümlerin niteliğini dikkate almaktadır. Tarihselve siyasi metin okuma tekniği üzerinden, ideoloji ile eğitim arasındakiiliskinin 1980 sonrasında Türkiye'deki siyasal ve toplumsal konumuincelenmektedir.Anahtar kelimeler: Eğitim, ?deoloji, Türkiye, Darbe, Anayasa This study, indicating the analyses which are the reflections ofsocial and political changes on the national education ideology in Turkeyafter 1980.The relation between education and ideology has a significant rolefor stressing the changes which happened on political and scientificarena, for all that showing the importance of social transformations. Atperiod of time after 1980, in this study field, it is taken into considerationthe relation between education and ideology. On the reading historicaland political texts, it is studied political and social locations in the Turkeyof the relation between education and ideology after 1980.Key words: Education, Ideology, Turkey, Coup, Constitution
Collections