Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerinin yaş, cinsiyet ve ebeveyn eğitim durumlarına göre incelenmesi: Ereğli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Okul Öncesi çağındaki 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeylerinin belirlenmesi ve çocukların yaratıcılığında yaş, cinsiyet ve ebeveyn eğitim durumlarının etkisinin ne derece olduğu ve bunların yaratıcılığın boyutları olan akıcılık, esneklik, orijinallik ve zenginleştirme ile arasında bir ilişki bulunup bulunmadığının incelenmesi için yapılmıştır.Araştırma Konya ili Ereğli ilçesinde bulunan anasınıfı ve anaokulu öğrencilerinden 5-6 yaş grubu kız ve erkek öğrencilerin oluşturduğu 76 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Bu öğrencileri 16 öğrenci beş yaş kız ve 16 öğrenci beş yaş erkek, 23 öğrenci altı yaş kız, 21 öğrenci altı yaş erkek oluşturmaktadır.Araştırmanın yapıldığı okullar Konya Ereğli ilçesinde bulunan Musa Karabaş Anaokulu, Kız Meslek Lisesi Anaokulu, Gazi İlköğretim Okulu Anasınıfı ve Aşağı Göndelen İlköğretim Okulu Anasınıfı'ndan oluşmaktadır.Veri toplama aracı olarak Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Form ATesti uygulanmış ve çocukların kişisel bilgilerini elde etmek amacıyla çocukların isimleri alınmaksızın ailelere kişisel bilgi formları gönderilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde kikare testi kullanılmıştır.Çocukların yaşları ile akıcılık puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların yaşları ile esneklik puanları arasında anlamlı(p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların yaşları ile orijinallik puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların yaşları ile zenginleştirme puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur.Çocukların cinsiyetleri ile akıcılık puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların cinsiyetleri ile esneklik puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların cinsiyetleri ile orijinallik puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların cinsiyetleri ile zenginleştirme puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur.Çocukların anne-baba eğitim durumu ile akıcılık puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların anne- baba eğitim durumu ile esneklik puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların anne-baba eğitim durumu ile orijinallik puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların anne-baba eğitim durumu ile zenginleştirme puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. This research has been done to become definite the level of creativity of the children (between 5-6) in preschool period and ıt has been done to understand the effect of age,sex and case of parents educations in the creativity of children.It has studied if there is a relationship between age,sex,case of parents educations and originality,flexibility,fluency or not.This research consists of 76 preschool students in Konya Ereğli. The schools which have been done research are Musa Karabaş Kindergarten, Kız Meslek Lisesi Kindergarten, Gazi Primary School Kindergarten and Aşağı Göndelen Primary School Kindergarten.As a means of gathering data,Creativity Thinking Test Form A has been carried out and to know the personal information forms have been sent to the families without taking the name of the children.It has been used kikare test in evaluating the data.It hasn?t been found a meaningful (p > 0,05) relation between children?s age and their fluent points. It hasn?t been found a meaninful (p > 0,05) relation between chilren?s ages and their elasticity points. It has been found a meaningful(p < 0,05) relation between children?s ages and their originality points. It has been found a meaningful (p < 0,05) relation between children?s ages and their ability of getting rich points.It hasn?t been found a meaningful (p < 0,05) relation between children?s sexes and their fluent points. It has been found a meaningful (p < 0,05) relation between sexes and their elasticity points. It hasn?t been found a meaningful (p > 0,05) relation between children?s sexes and their originality points. It has been found a meaningful (p > 0,05) relation between chilren?s sexes and their ability of getting rich points.It has been found a meaningful (p > 0,05)relation between children?s parents? education situations and their fluent points. It hasn?t been found a meaningful (p > 0,05) relation between chidren?s parents? education situations and their elasticity points. It hasn?t been found a meaningful (p > 0,05) relation between chidren?s parents? education situations and children?s originality points. It has been found a meaningful (p > 0,05)relation between children?s parents? education situations and children?s ability of getting rich points.
Collections