Örgütsel iletişim örüntüsünün kurum içi ilişkilerdeki önemi (Aksaray Emniyet Teşkilatı`nda uygulamalı bir çalışma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Emniyet Teşkilatı'nda etkili örgütsel iletişim, çalışanların kurum içi ilişkilerini etkilemekte ve bunun önemi her geçen gün hissedilmektedir. Bundan hareketle, Emniyet Teşkilatı'ndaki mevcut iletişim durumunu ortaya koymak ve örgütsel iletişim örüntüsünün çalışanların kurum içi ilişkilerine katkısını ve önemini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla yönetim bilimi, örgüt, yönetim kuramları, örgütsel iletişim ve kurum içi ilişkiler konularını kapsayan bir literatür taraması yapılarak teorik alt yapı hazırlanmıştır. Örgüt kavramı, örgüt yapısı, örgüt kültürü ve örgüt kimliği kavramlarına değinilmiş ve örgütsel iletişim kavramı, yönetimin bir boyutu olması sebebiyle yönetim teorileri açısından tarihi gelişim seyriyle ele alınmıştır. Daha sonra örgütsel iletişim, amaçları, fonksiyonları, araçları ve yapılış biçimleri açısından tüm yönleriyle açıklanmıştır. Ayrıca örgütsel iletişim de asıl inceleme konumuz olan örgütsel iletişim örüntüsüne ağırlıklı yer verilmiştir. Çalışanların kurum içi ilişkilerini artırmak için iletişim açısından dikkat edilmesi gereken hususlara değinilmiştir.Emniyet Teşkilatı'ndaki mevcut iletişim yapısı ve iletişim faktörlerine dayanılarak hazırlanan bilgi envanteri, Aksaray Emniyet Müdürlüğünde çalışan personele (N=250) uygulanmak suretiyle iletişimin çalışanların kurum içi ilişkilerine etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, örgüt içi iletişimde en önemli unsur ast-üst ilişkileridir. Bir başka ifade ile örgüt yönetiminde en alt kademedeki personelden en üst düzeydeki yöneticiye ulaşan iki yönlü bir iletişim zincirinin kurulması örgüt içindeki faaliyetlerin daha sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesini sağlayacaktır. Örgütlerde etkin bir iletişim sisteminin kurulması, çok yönlü bilgi akışının sağlanabilmesi ile mümkündür. Örgütsel iletişim sistemini kuran ve etkin bir şekilde işlemesini sağlayan yönetim; sürekli geri besleme değerlendirmesi yaparak, elde edilen bilgilerin örgüte paylaşımını da üstlenmelidir. Örgütlerde etkin bir iç iletişimin kurulması başta üst yönetici olmak üzere tüm yönetici ve çalışanların katılımıyla sağlanabilir. Bilgi ve geri besleme akışının kesildiği, sırların arttığı örgütlerde, çatışma, uyuşmazlık, kararlarda isabetsizlik ve sorun çözmede isteksizlik kendini gösterecektir. Son olarak, bu konuda bundan sonra araştırılması gerektiği düşünülen noktalara değinilerek çeşitli önerilerde bulunulmuştur. It is hypothesized that organizational communication affects the relations inside association of Turkish Police Organization?s personnel and this importance perceives day by day. To investigate this hypothesis and claim, this study aims to present current communication situation and to indicate the role of organizational communication on the personnel?s relations inside association. For this purpose, literature on administration science, organization, administration theories, organizational communication, and the relations inside association has been reviewed and theoretical background has been established. Police Organization?s current states of communication and communicational factors from inside and outside of the institution have been examined from organizational communication aspect. Organizational communication term has been reviewed and organizational communication pattern which is our main interest has then been focused. The issues related to communication that needs special attention to increase personnel?s relations inside association has been mentioned.A survey that is designed on the basis of current communication structure and communicational factors has been applied to Aksaray Police Department?s personnel (N=250) to understand the effects of communication on personnel?s relations inside association. Findings suggest that the most important factor in organizational communication is the line relationship. Establishment of a bidirectional communication chain, from top to bottom and from bottom to top, will provide the organization to have well-organized activities. Multi dimensional flow of information is possible by having an effective communication system. An organization, which establishes a communication system and operates it efficiently, should also bear the responsibility of sharing the information obtained by providing continuous feedback assessments. An intra-communication strategy can only be possible by the participation of top managers as well as all personnel in all levels. If information and feedback channels are cut off and secrets increase within the organization, then conflicts, disputes, inappropriate decisions, and unwillingness for problem solving will appear. Based on these findings, this study proposes some recommendations on how and what to study for future research.
Collections