Üç boyutlu kitap illüstrasyonlarının ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin yaratıcılıklarını geliştirmekteki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat eğitimi, öğrencilerdeki yaratıcılığı geliştirmek için en elverişli derstir. Bu bakımdan bol materyalle ve teknolojiyle desteklenmiş bir ?Görsel Sanatlar? dersi öğrencilere oldukça verimli deneyimler kazandırmaktadır.Üç boyutlu kitaplar resim sanatının birçok konusunu bir yapı altında birleştirmesi bakımından dikkat çekicidir. Mantık, Matematik, Origami, illüstrasyon, Edebiyat gibi farklı alanların uyumlu kombinasyonundan ortaya çıkan bu kitapların eğitim sektöründe kullanılması, öğretimde kaliteyi arttıracaktır.Sınıf öğretmenleri ve Resim öğretmenleri için kalıplaşmış etkinliklerin yerine çoklu zeka kuramına uygun orijinal bir materyal olan üç boyutlu kitaplar iyi bir alternatif olacaktır. Yaparak yaşayarak özellikle de eğlendirerek öğreten bu kitaplar eğitim sistemimize pratik ve etkili çözümler sağlayabilir.Bu tez çalışmasında üç boyutlu kitap illüstrasyonlarının ilköğretim birinci kademedeki öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirmekteki etkilerini araştırmak için ders içi etkinlikler düzenlenmiş ve değerlendirmeler sonucundaki bulgular aktarılmıştır.Nitel araştırma yöntemi kullanılarak hazırlanan bu çalışmada veriler gözlem ve görüşme yöntemlerinin bir arada kullanılmasıyla elde edilmiştir.14 kız ve 10 erkek öğrenciden oluşan Milli Eğitim Bakanlığı Atatürk İlköğretim Okulu 5-B sınıfı öğrencileriyle dört ders saati süresince; Origami, üç boyutlu kitapların tanıtımı ve üç boyutlu sayfa yapım uygulamasını içeren etkinlikler yapılmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde; problem durumu, araştırmanın önemi, sayıltılar ve sınırlılıklar hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümünde Sanat eğitimi, üçüncü bölümde yaratıcılık, dördüncü ve beşinci bölümlerde sırasıyla illüstrasyon ve üç boyutlu kitaplar hakkında detaylı bilgiler verilmiş olup, altıncı bölümünde araştırmanın yöntemi üzerinde durulmuştur. Yedinci bölümde bulgular ve yorumlar, sekizinci bölümde ise sonuç ve öneriler kısmı yer almıştır. Art education is the most suitable lesson to improve the creativity of students.With respect to this, a visual art lesson supported by many materials and technology makes students acquire quite productive experiences.Pop up books because of combining many subjects of the art drawing, atract attention. In education sector,using these books which are appeared as a result of a harmanious combination of logic, maths ,origami,illüstration and literature will increase the quality of education .Instead of stereotyped activities ;three diemensional books, as original materials, prepared in accordance with multiple intelligence will be an appropriate alternative for primary school teachers and teachers of art.Since these books enable students to learn by doing,living ,having fun which mean being active in learning process, they may provide practical and effective solutions for our education system .At this study of thesis; the activities are prepared to search fort he effects of these pop up books on improving the creativity of pupils at first grade of primary school and results of evaluation are presented.Prepared using qualitative research methods in this.Study, a combination of data, observation and interview methods being used, were optained.With 14 girl and 10 boy students who are in 5 B class of Atatürk Primary School connected to the national education ministry, the origami, pop up books and 3 dimensional application page that contains.The contraction activities have been made during four hours.In the first part of the research, information was given about the state of the problem, the aim of the research, its importance and its restrictions.In the second part art education were taken up.In the third part creativity,fourth and fifth part illüstration and pop up books were taken up.In the sixth part ,the method of the research was dwelt on.In the seventh parth findings and their interpretation and eight parth the conclusion and suggestions took place.
Collections