Takiyyüddin İbn Dakîkü`l-Îd`in İhkâmü`l-Ahkâm fî Şerhi Umdeti`l-Ahkâmında yer alan İmam Ebû Hanîfe`ye ait görüşlerin tahkîki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hz. Peygamber (s.a.v.) döneminden sonra İslam Hukukunun temel kaynağı olan Kur'an ve Sünnet'in kabûlü hususunda ihtilaf olmamakla beraber nasları anlama, yorumlama ve özellikle de hadisleri tasnif noktasında farklı anlayışlar ortaya çıkmıştır. Hadislerin tasnifi döneminde gerek geniş gerekse dar anlamda hadislerin anlaşılıp değerlendirilmesi konusunda yoğun bir tartışma ortamı mevcuttur. Birtakım âlimler hadislerin sıhhat derecesini bir kenara bırakarak ondan çıkarılabilecek hükümlere yönelmişlerdir. Ehl-i Hadis içerisinden de bu gruba karşıt olarak hadislerin senet ve metinlerini önceleyen âlimler yetişmiştir. Bu kutuplaşma, bir dönem hadis ile fıkhın birbirinden bağımsız ilimler olduğunu düşündürmüştür. Ancak çok geçmeden bu ayrışmanın faydadan ziyade zarar getireceği anlaşılmıştır. Zîrâ İslamî ilimler bir bina, hadis ve sünnet bu binanın temeli, fıkıh da bu temelin üstünde yükselen gövdedir. Temele dayanmayan bina çökmeye, üzerinde bina olmayan temel de harabe haline gelmeye mahkûmdur.Çalışmamızın konusu olan Takiyyüddin İbn Dakîkü'l-Îd'in İhkâmü'l-Ahkâm adlı eseri ahkâm hadislerine dair bir derlemedir. Hadislerden sonra mezhep görüşlerinin de verildiği eserde Ebû Hanîfe'ye atfedilen görüşleri tespit ettik ve Hanefî kaynaklardan doğruluğunu araştırdık. İbn Dakîk altmış dokuz noktada yaptığı atıflardan dördünde doğru görüşü verememiştir.Sonuç olarak diyebiliriz ki, mezhepler hakkındaki görüşleri ana kaynaklarından gördükten sonra diğer eserleri okumak bizleri hatalı kanaatler edinmekten alıkoyacaktır. Ayrıca tek bir kitaptan bir şeyler öğrenmeye çalışmak pek sağlıklı olmamaktadır, mümkün oldukça ulaşılabilen bütün kaynaklar incelendikten sonra bir neticeye varılmalıdır. Hz. The Prophet (pbuh) after the period of the basic sources of Islamic Law in the Quran and Sunnah in matters of conflict but not how to understand acceptance, interpretation, and especially at the point of classifying the different understandings of the tradition has emerged. During both the broad classification of the hadith must be understood in the narrow sense of the hadith in assessing the current environment is an intense debate. Some degree of health of the hadith scholars set aside provisions tended to be removed by him. Ahl-i hadith in this group, as opposed to the bill and the text of the precedence of the hadith scholars are trained. This polarization, independently of fıqh and hadith, a term trends suggest that. But soon it was understood that seperation would bring more harm than benefits. Because the Islamic sciences building, the hadith and sunnah of the foundations of this building, rising over the body of jurisprudence that it is based. Buildings to collapse without basis, without building on the foundation is doomed to become the ruins.Our work are the subject of Takiyyuddin Ibn Dakik's book Ihkamu'l-ahkam is an overview of the hadith. Works well given the sectarian views of the hadith of Abu Hanifa attributed to the opinions we have identified and we have investigated the accuracy of the Hanafi sources. Punctuality of the references İbn Dakik made in sixty-nine points, four did not give the right opinion.As a result, we can say that their main source of sectarian opinions after seeing the works of others to read incorrectly, we will stop you to getting convictions. Moreover, from a single book to try to learn something not very healthy, can be reached fairly after reviewing all the resources should have a conclusion.
Collections