Kitâbu`l-İlim ve hadis kaynaklarındaki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hz. Peygamber'in hayatında önemli bir yeri olan ilmin, daha sonraki dönemde hangi algılayış biçimiyle ele alındığı ve bugüne nasıl yansıdığı irdelenmesi gereken bir husustur. Bunun anlaşılması İslam'ın ilim anlayışını ve bu çerçevede ele alınan din-ilim münasebetini tespit etmemizde büyük bir rol oynayacaktır. Modern dünyanın en çok tartıştığı konulardan biri de budur.İlk dönem tasnif edebiyatında Kitabu'l-ilim ve ilim başlığı altında nakledilmiş bütün rivayetler, bu çalışmamızın asıl konusunu teşkil etmektedir.Öncelikle rivayetlerde bahsi geçen ilim kavramının anlam ve kapsamını tespit etmek gerekmektedir. Bundan sonra muhaddislerin bu rivayetleri ele alış biçimleri tahlil edilip yeniden bizim gözümüzle tasniflenmesi ve rivayetlerin güncel mesajını yakalayabilmek amacımız olacaktır.Çalışmamızı muhtevanın çok geniş olması hasebiyle hicri ilk üç asır ile sınırlı tuttuk.Rivayetlerin kaynak ve değerleri ise tasnif çalışmamız açısından ayrı bir öneme sahiptir. Bir veya birkaç kaynakta ilim başlığında yer verilen rivayet başka bir kaynakta başka bir başlık altında sunulmaktadır ki, bu rivayetin anlaşılması ve değerlendirilmesinde bize ışık tutmuştur.Yapmış olduğumuz tasnifte aslında rivayetlerin birçok başlık altında ele alınabileceğini görmüş olduk.Anahtar Kelimeler: Hadis, İlim, Hadis kaynakları, Kitâbu'l-ilim, Tasnif. The scholarship had an important place in the life of Prophet, in the next period, what kind of comprehending method and how it reflected today must be researched. Comprehending this will play a big role to determine science comprehending of Islam and religion-science relation that is considered in this frame. This is one of the most negotiated subjects of modern world.All narrations that have been narrated under titles of Scholarship Books (Kitabu?l-ilim) and science title at the first term classification literature composed main subject of our study.First of all we have to determine means and content of scholarship term that is mentioned in the narrations. Then considering method of hadith scholars has been analyzed and classified and so we will be able to catch update message of the narrations.The content is too wide in our study so we limited our study only with Hijri the first three centuries.The resources and values of narratives has important place regarding our classification study. The narrations that are given under scholarship titles in one or a few resources can be provided under different scholar title in a different resource and this case enlightened us while comprehending and evaluating of this narration.In fact, we saw that the narrations can be considered under many titles at our applied classification.Key Words: Hadith, Scholarship, Hadith Resources, (Kitabu?l-ilim) Scholarship Books, Classification.
Collections