Bireylerin gazete okuma alışkanlıkları ve motivasyonları kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı çerçevesinde Karadeniz bölgesinde bir saha araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitle İletişim Araçlarının son yıllarda göstermiş olduğu hızlı gelişim kapsadığı süreçler bakımından değişimin boyutlarının ortaya çıkarılmasında önemlidir. Yapılan araştırmalarda da izler veya okur kitlenin bu süreç içerisinde oldukça etkin olduğu belirlenmiştir. Konu, okur kitlenin çalışmanın ana eksenini oluşturan gazeteyi tüketirken hangi beklentilerinin olduğu ve hangi doyumlara ulaştığını incelemek ve yorumlamak için seçilmiştir.Klasik iletişim sürecinde yer alan gönderici, mesaj ve alıcı üçgeninde, gazetenin alıcısı olan okuyuculara ilişkin Türkiye'de yapılan çalışmalar sınırlılık göstermektedir. Bu çalışma, Samsun ve Trabzon temel alınarak Karadeniz bölgesindeki okuyucuların demografik bilgilerini, gazete okuma davranışlarını ve gazete okumaktan edinilen doyumların neler olduğunu belirlemek üzere, gazete okurluk araştırmaları içinde nicel araştırma yöntemine dayanarak yapılmıştır. Araştırmada, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı çerçevesinde gazete okuyucularına ilişkin davranışları betimlemek ve bir ?gazete okur profili? ortaya koymaya çalışılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel analizler yoluyla değerlendirilerek hem sektöre hem de akademik literatüre katkı sağlayacaktır. The rapid improvement which the Mass Media has experienced in recent years is significant to reveal the current point in terms of the processes it contains. The searches carried out have also proven that the viewers and readers are quite effective in this process. The subject has been chosen in order to examine and interpret what the expectations of the readers are and which gratifications they achieve while consuming the newspaper which is the main axis of the subject.In the triangle of transmitter, message and receiver partaking in the classical communication process, the studies carried out in Turkey in relation with the readers being the buyers of newspaper are limited. This study has been carried out on the basis of the methodology of quantitative research among the searches on newspaper reading in order to determine the demographical information about the readers in Blacksea region taking Samsun and Trabzon as basis, their newspaper reading habits and the gratifications they obtain from reading newspaper. In this search, it has been tried to describe the behaviors related with the newspaper readers basing the Uses and Gratifications Approach and to exhibit ?a profile of newspaper reader?. The acquired data contribute both to the sector and to the academic literature through evaluating them via statistical analyses.
Collections