Abdurrazzak`ın meçhul hocalarından rivayet ettiği hadislerin tahrici ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Abdurrazzak İbn Hemmam (126/211)'in el-Musannef isimli eserinde meçhul hocalarından yaptığı rivayetlerin incelenmesini konu edinmektedir. Çalışmanın amacı ise meçhul lafızlı hocaların tespit edilmesidir. Çalışmamız giriş bölümü ve iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş kısmında konunun amacı ve önemi, çalışmanın metodu, sınırı ve kaynakları; Abdurrazzak ibn hemmam'ın hayatı, eserleri ve ilmi kişiliği hakkında bilgi verildi.Birinci bölümde el-musannef isimli eserde ibadet ile ilgili hadislerdeki abdurrazzak'ın meçhul hocalarından yaptığı rivayetler incelenmiş ve bu rivayetlerdeki müphem hocalar tespit edilmeye çalışılmıştır.İkinci bölümde musannef'in muamelat ile ilgili bölümlerindeki meçhul hoca rivayetleri incelenerek değerlendirmeleri yapılmıştır. Genel değerlendirme kısmında ise birinci ve ikinci bölümde incelenen tüm rivayetlerin neticesi, bu rivayetlerdeki ibhâmın kimden kaynaklandığı ve mübhem rivayetin sebebleri hakkında değerlendirme yapılarak, bu çalışma ile ulaşılan sonuç beyan edilmiştir... This study investigates the narratives from unknown teachers of Abd.ibn.H. in his work entitled El musarraf. The purpose of this study to find out those unknown evidenced teachers our study is composed of an introduction and to main sections.In the introduction section purpose and significance of the study, methodology,limitations and the sources consultant were presented. The life, works and scientific personality of Ab.ibn.H.were examined as well.In the first section, the narratives were taken into consideration from unknown teachers of Abd.ibn.H. with regards to the hadiths concerning praying, in the work entitled El- musarraf. Besides, these unknown teachers were attempted to be identified.In the second section, unknown teacher narratives were taken into consideration in Musarraf?s transactions. In the general evaluation section, the results of all narratives taken into consideration in the first and second sections, were brought forward. Afterwards, an evaluation was conducted regarding the sources of uncertainities in these narratives and the reasons of uncertain narrative. Finally, a conclusion is presented.
Collections