Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde polis imajı ve bu imaja etki eden faktörler: Uygulamalı bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal imaj her kurum için önemli bir değerdir.Toplumun büyük bir kesimine güvenlik hizmeti veren ve yaptığı görev itibariyle büyük ölçüde halk desteğine ihtiyaç duyan Emniyet Teşkilatı' da halkın gözünde olumlu bir imaja sahip olmak zorundadır.Polislik mesleğinin doğası gereği polis imajına etki eden pek çok faktör vardır. Daha önce yapılan çalışmalarda; vatandaşların demografik özellikleri, polisle yaşanan deneyimler, yaşanan yerdeki bölgesel şartlar ve suç şartları, polis teşkilatı ve polisten kaynaklanan değişkenler, polisiye iş süreçleri ve polisiye hizmetlerin sonuçlarıyla ilgili halk algılamaları, geniş toplumsal faktörler ve medyanın polisi sunumu polis imajı üzerinde etkili faktörler olarak belirlenmiştir.Bu çalışmada ise Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde elde edilen verilerin analizinde her ne kadar halkın polis imajı konusundaki değerlendirmeleri pozitif olsa da istenilen düzeyde olmadığı görülmektedir. Bunun yanı sıra, etnik aidiyet, yaş ve cinsiyet gibi kişisel faktörler, polislerin özellikle işkence ve kötü muamele ve rüşvet konularındaki hatalı davranışları polis imajı üzerinde etkili bulunmuştur. Polisle daha önceden yaşanan iletişimler ve bu iletişimden memnun ayrılıp ayrılmama durumu da polis imajı üzerinde etkili diğer faktörlerdir. Ayrıca katılımcıların yakın arkadaş ve akraba çevrelerinde polis bulunup bulunmaması da polis imajı üzerinde etkili bulunmuştur. Bunların dışında medyanın polisi sunumu, polislerin ve polis birimlerinin fiziki görünüşü, polislik mesleğiyle ilgili genel algılamalarda halkın gözündeki polis imajı üzerinde kısmen etkilidir.(Anahtar kelimeler: imaj, kurumsal imaj, kurumsal kimlik, polis, polis imajı) Corporate image is very important phenomenon for every organization. The Police organization which serves for the security of the public also should have the support of the public.From the previous studies related to corporate image of police it is understood that; demographic features of the people, previous experience with police, regional factors in the area, crime rates, the organization of police, police procedure, other variables that are related to police and the public perception of the police works, a wide variety of public issues and the representation of the police in media are determined to be the most effective issues related to corporate image of police.This study shows that in the East and the Southeast region of Turkey there are some slight differences of public image of the police between the cities. Result from the derived data shows that the public image of police is positive but not as it is desired.Some wrong behaviors from police such as torture, misbehavior and bribe is found effective. Additionally personal factors such as race, age, sex, also found effective. Also previous communication with police and positive or negative result of this communication is another effective factor on the public?s perception of the police. It is also found effective that existence of a police among relatives and friends is another effective factor on the public image of the police. Addition to those factors; representations of police in media, appearance of policemen and police facilities, the general perception about the police job are found as partly effective factors on the public image of the police.(Key words: image, corporate image, organizational identify, police, police image).
Collections