Sosyal sorumluluk projelerinin halkla ilişkilerin işlevselliği üzerine etkisi (örnek olay incelemesi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde birçok kurum tarafından önemsenmeye başlanan ve halkla ilişkiler alanında önemli bir yeri olan sosyal sorumluluk uygulamalarına bir bakış getirmeyi amaçlayan bu çalışma ile halkla ilişkiler faaliyeti olarak gerçekleştirilen sosyal sorumluluk kampanyalarına ve bu kampanyaları düzenleyen işletmelere karşı kamuoyunun inançları, tutum ve algılamaları incelenmeye çalışılmıştır. Kurumların sosyal sorumluluğu bir kuruluşun gerçekleştirdikleriyle toplumu, kendi gruplarını yani, paydaşlarını, tedarikçilerini, dağıtıcılarını, iş yaptığı diğer kurumları ya da çevresini etkilemesini ifade eder. Sosyal sorumluluğa sahip olmak ticari ve ekonomik misyonu elden bırakmak demek değildir. Bir kurumun sosyal sorumlu olması onun diğer kurumlara göre daha az kar ettiği anlamına gelmez. Kurumlar için halkla ilişkiler faaliyetleri içerisinde toplumla en etkili iletişim uygulamalarından biri olan sosyal sorumluluk kampanyaları kurumlar için önce bir misyon, daha sonra da gelecek için yatırım olmalıdır. Sosyal sorumluluk kampanyaları, kampanyayı yapan kurumun çevresine sosyal fayda kazandırma amacına yönelik olarak uygulanmalıdır. Kurumlar bu tür kampanyaları samimi bir şekilde gerçekleştirdiklerinde, toplum tarafından benimsenmekte ve kabul görmektedirler.Çalışma kapsamında geniş bir literatür taraması yapıldıktan sonra, kamuoyunun sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik inançlarını ve desteklerini ölçmeye yönelik saha araştırması yapılmıştır. Üç bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümünde Halkla İlişkiler alanı ile ilgili kavram ve araştırmalara, ikinci bölümde sosyal sorumluluk alanı ile ilgili tanım ve teorilere geniş bir literatür taraması ışığında yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde kamuoyunun sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelik inançlarını ve desteklerini belirlemeye yönelik olarak yapılan saha araştırmasının bulgularına ve yorumlarına yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, Sosyal Sorumluluk, Sosyal Sorumluluk Kampanyaları, Sosyal Fayda, Kamuoyu With this study, which has aimed to bring a perspective to social responsibility applications that have been started to be considered important and have a significant position in the field of public relations, it is tried to examine the social responsibility applications that are hold as public relations service and the believes, attitudes and perceptions of the public towards the companies that hold these civil society initiatives. The social responsibility of the institutions state the effects of the institutions to the society and to their own group that are shareholders, suppliers, distributers and the institutions they corporate. Corporation, social responsibility doesn?t mean giving away the control of commercial and economic mission. Corporation, social responsibility doesn?t mean having less profit than the other institutions. The social responsibility applications that are the best ways to communicate with the society must be a mission at the first step and an investment for the future at the second step. The social responsibility campaigns must be hold to court social advantages to the circle of the institution. When the institutions hold these projects sincerely, they are accepted and assimilated better by the society.In the content of the study, after making a literature review, a field research about the public?s believes and supports towards the social responsibility applications has been made. The study includes three sections; in the first section, concepts and surveys about the Public Relations; in the second section, the definition and theories about the field of social responsibility are held. The third section of the study includes the facts and comments of the field research that is about the public?s believes and supports towards the social responsibility applications.Key Words: Public Relations, Social Responsibility, Social Responsibility Application, Social Advantage, Public Opinion
Collections