Lojistik faaliyetlerde dış kaynak kullanımı ve üçüncü parti lojistik işletmelerinin firmaların pazarlama tabanlı temel yeteneklerini oluşturmada ve müşteri değerini arttırmadaki rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz iş ortamlarının çok daha dinamik hale gelmesi, Pazar tabanlı stratejileri de dinamikleştirmiştir. Günümüzde rekabet artık bir strateji savaşıdır ve bu savaşta başarılı olman temel koşulu Pazar eğilimlerini önceden görmeye ve değişen müşteri gereksinimlerini önceden görmeye dayanır. Böyle bir ortamda Pazar tabanlı stratejinin özünü, bir işletmenin ve Pazar yapısı değil, davranış dinamiği oluşturur. Hedef, bir işletmeyi müşterilerin gözünde rakiplerinden ayırt eden, taklit edilmesi zor ve değer yaratan kaynakları, yetenekleri belirlemek ve geliştirmektirKüreselleşme ve teknolojinin artarak devam eden gelişimi ve piyasa oyuncularının sınır tanımayan büyüme istekleri, rekabet ortamının dinamik bir yapı kazanmasına neden olmuştur. Küresel ekonomi işletmeler için üretim ve satış olanaklarını arttırması bakımından önemli fırsatlar sunarken ulusal ve uluslar arası rakipleri çoğaltmasıyla da tehdit oluşturmaktadır. Sürekli rekabet avantajına sahip olma ihtiyacı, üstün müşteri hizmetinin etkili ve verimli bir şekilde sağlanması hakkında giderek artan önem, temel yetenekler ve yeniden mühendislik konularının stratejik değeri lojistiğin dış kaynak kullanımı yolu ile sağlanması yolunun ve sağlanan hizmetlerin geleneksel lojistik hizmetlerinden çok farklı olmasını sağlamıştır.Lojistiğin dış kaynaklı kullanımının en yaygın adı; Üçüncü parti lojistik, bir işletmenin materyal yönetimi ve ürün dağıtım fonksiyonlarının hepsinin veya bir kısmının gerçekleştirilmesi için dışarıdan işletmenin kullanılmasıdır. Üçüncü parti lojistik, işletmenin tedarik zincirindeki bazı elemanlarını, işletme içi taşıma, gümrük, depolama, sipariş işleme, dağıtım ve dış taşıma faaliyetlerini yönetebilecek bir üçüncü parti lojistik firmasına vermesidir.İşletmelerin faaliyetlerinde dış kaynak kullanımları ve özellikle de lojistik faaliyetlerde dış kaynak kullanımları temel yeteneklerine odaklanma imkanı sunmaktadır. Çalışmanın esas amacı Lojistik Dış Kaynak Kullanımının (LDKK), işletmelerin pazarlama tabanlı temel yetenekleri üzerine etkilerinin bulunup bulunmadığını belirlemektir. Bu bağlamda İSO 500 (2009) işletmeleri ile yapılan uygulama çalışmaları sonucunda olumlu sonuçlara ulaşılmıştır Because of today's business environment has become much more dynamic changed marketing based strategies too. Today, competition is now a basic condition for success in this war and war strategy beforehand to see market trends and changing customer requirements based on pre-see. In such an environment, the essence of market-based strategy, not a business and market structure, behavior dynamics creates. Target, which distinguishes a business from its competitors, value-creating resources difficult to imitate, and to identify and develop talent in the eyes of customersOngoing development of globalization and technology and market players increasingly rampant growth requirements, has been revised the competitive environment to a dynamic structure. The global economy, for businesses to increase production and sales opportunities while providing important opportunities in terms of the threat to national and international competitors are multiplying. The need to constantly have a competitive advantage, superior customer service to a growing emphasis on providing effective and efficient manner, the basic capabilities and the strategic value of re-engineering issues and the way the provision of logistics outsourcing services provided through the use of traditional logistics services, has made a very different.The most common name of the use of logistics outsourcing is third party logistics, means, material management and product distribution functions of a company to carry out all or part of the entity's use of the outside. Third-party logistics is managing some activities such as business transportation, customs; warehousing, order processing, distribution and transportation and other some elements of the businesses? supply chain by an outside company.Use of outsourcing in business activities, especially in logistics activities provides enterprises to focus their core competencies. The main purpose of the study is to determine the effect of Logistics Outsourcing on the marketing based basic skills. In this context, positive conclusions have been the reached in application which made with İSO 500 (year 2009)
Collections