Show simple item record

dc.contributor.advisorSerarslan, Meral
dc.contributor.authorGençalp, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:44:06Z
dc.date.available2020-12-29T14:44:06Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/445604
dc.description.abstractSinema sanatı tarihsel gelişim sürecinin her evresinde, sosyal yapı içinde etkin olan egemen kültür ve ideolojinin yeniden üretilmesinin bir aracı olmuştur. Sinemanın toplumsal yapıyı meydana getiren bireyleri, belli ideolojik kalıplar kapsamında yönlendirebilme yetisi, özellikle sosyal yapı içindeki egemen sınıflar tarafından kullanılmıştır. Bu bağlamda ana akım sinema tarafından üretilen hemen her film egemen ideolojinin taşıyıcısı olarak nitelendirilebilir.Bu çalışmada 1960-1980 yılları arasında Türkiye'deki ana akım sinemanın üretimleri olan çocuk yıldız filmleri ile egemen ideoloji arasındaki bağlar incelenmiştir. Türk Sineması çalışmaları kapsamında hem estetik hem de içerik bakımından incelenmeye değer bulunmayan çocuk yıldız filmlerinin, ideolojik alt metinleri sayesinde egemen ideolojinin aktarılması için elverişli bir zemin olup olmadığı araştırılmıştır. Çocuk yıldız filmlerinin içeriklerindeki anne, baba, çocuk ve toplum imajları sayesinde egemen ideolojinin yeniden üretimini nasıl gerçekleştirdikleri irdelenmiş, bu filmlerin egemen ideolojinin toplum tarafından kabullenilmesindeki rolü aktarılmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türk Sineması, egemen ideoloji, çocuk yıldız filmleri, iktidar, ideoloji
dc.description.abstractCinema art has been a tool that is used to produce dominant culture and ideology again at the every phase of historical development period. Cinema has been used to lead the individuals that compose social structure in the scope of determined ideological moulds by especially dominat classes who have leading ability in the social structure. In this context, nearly every film produced by mainstream cinema can be referred as carrier of dominat ideology.In this study, the connection between child star films that are produced by mainstream cinema in Turkey between 1960-1980 years and dominat ideology has been examined. It has been seacrhed that whether the cild star films that were not found to be examined regarding to both esthetic and content in the scope of Turkish Cinema studies are available base to transfer dominant ideology through ideological subtext. How the dominant ideology performed reproducing has been searched through the mother, father, child and society images in the child star film contexts; the role of those films at acceptance of dominat ideology by the society has been tried to narrate.Key Words: Turkish Cinema, dominant ideology, child star films, government, ideologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleEgemen ideolojinin yerleştirilmesinin bir aracı olarak sinema: Çocuk yıldız filmlerinde egemen ideolojinin işleyişi
dc.title.alternativeCinema as a tool that is used to place dominant ideology: Processing of dominant ideology at child star films
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmGovernment
dc.subject.ytmSovereignty
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmChild star films
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.identifier.yokid418835
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294497
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineRadyo Televizyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess