Öğretmenlerin yiyecek ürünlerinin ambalajlanmasında dikkat ettiği kriterler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, tüketicilerin yiyecek ürünlerinin ambalajlanmasında dikkat ettikleri kriterleri belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın örneklem grubunu, İstanbul ilinin Pendik ilçe merkezinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılında görev yapan öğretmenler evreninden küme örnekleme yöntemi ile seçilen 400 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin yiyecek ambalajlarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilen ölçek, Ambalajda Beslenme Bilgisi Arama?, ?Çevre Dostu Ambalajı Tercih Etme?, ?Ambalajı Gıda Güvenliği Açısından İnceleme?, ?Taşıma ve Kullanma Kolaylığı Sağlayan Ambalajı Tercih Etme?, ?Ambalajın Kalitesine ve Görünüşüne Önem Verme?, ?Ambalajlı Ürünün Sağlıklı Olduğuna Güvenme? ve ?Ürünü Tanıtan Etiket Bilgilerini İnceleme? olmak üzere yedi kategori kapsamında incelenmiştir. Öğretmenlerin ambalajlı yiyecek ürünlerini satın alırken bu yedi kritere dikkat edilmesi gerektiğine çoğunlukla katıldıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin ambalajlı gıdalara yönelik görüşleri demografik özelliklerine gore incelendiğinde ise; kadınların, erkeklere gore ambalajlı ürünün sağlıklı olduğuna daha çok güvendikleri saptanmıştır (p<0.05). Ayrıca yaşça büyüklerin (36 yaş ve üzeri), yaşça küçüklere (29 yaş ve altı) gore ürün ambalajını gıda güvenliği açısından daha çok inceledikleri (p<0.01) ve ambalajda daha fazla beslenme bilgisi aradıkları (p<0.01) tespit edilmiştir. Ailedeki birey sayısı azaldıkça da (3 kişi ve daha az) ambalaj üzerindeki etiket bilgilerini inceleme kriterine daha çok dikkat ettikleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yiyecek ambalajı, gıda güvenliği, çevre dostu ambalaj, etiket bilgisi The aim of this study is to find out the criterias which consumers care about food product packaging. The study universe consisted of 400 teachers in Pendik,Istanbul in the academic year,2011-2012, and the teachers were chosen with simple random sampling for the study. The scale which was developed in order to find out the views of teachers on food packaging was analyzed in seven categories. They are ?the nutrition information on packaging?, ?eco-friendly packaging?, ?packaging for food safety?, ?the packaging which can be carried and used easily?, ?the quality and appearance of packaging?, ?healthiness of packaged product?, ?the instructions on the label?. It was pointed that most of the teachers believe that they should pay attention to these seven criterias while buying packaged food products. When analyzed the teachers' views on food packaging according to demographic characteristics, it was determined that women believed that the packaged products are healthier than the other products when compared with men (p<0.05). In addition to that, it became clear that the older ones (36 years and over) cared about the product packaging (p<0.01) compared with the younger ones (29 years and under). Also with decreasing the number of people in a family (three or less), it was determined that people cared about the instructions on label more.Key Words: Food packaging, food safety, eco-friendly packaging, instructions on the label.
Collections