Gerilla pazarlamanın temel unsurlarından gerilla reklamcılık ve göstergebilim reklam ilişkisi: Türkiye`deki gerilla reklamcılık uygulamalarının göstergebilimsel açıdan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte, tüketicinin önemi her alanda giderek artmaktadır. Tüketiciyi birebir yakalamayı hedefleyen gerilla pazarlama ve gerilla reklamcılık çalışmaları ile de tüketicinin hem markayla iç içe olması hedeflenmekte hem de satın alma davranışlarında değişim amaçlanmaktadır. Gerilla pazarlama genel olarak, küçük ölçekli işletmelerin rakiplerinden pazar payı kapmak için geleneksel olmayan pazarlama yöntemleriyle ortaya koydukları çalışmalar olarak nitelendirilmektedir. Gerilla pazarlama da yapılan uygulama alanlarından biri olan gerilla reklamcılık ise tüketiciye aktarılmak istenen mesajların, reklam hissi uyandırmadan iletilmesidir. Günümüzde özellikle yurt dışında geniş uygulama alanları bulan gerilla pazarlama ve gerilla reklamcılık uygulamalarının Türkiye?de ne ölçüde kullanıldığının ortaya konulması önem taşımaktadır. Bu amaçla bu çalışmada gerilla pazarlama ve gerilla reklamcılık konuları ayrıntılarıyla incelenmiştir. Ayrıca göstergebilim ve reklam-göstergebilim ilişkisine de yer verilmiştir. Yapılan gerilla reklam çalışmaları göstergebilimsel açıdan analiz edilmiştir. Bu doğrultuda 2007-2012 yılları arasında Türkiye?de yapılan gerilla reklamcılık çalışmaları göstergebilimsel açıdan incelenerek reklamların düz anlamlarının yanı sıra yan anlamları da ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anahtar Sözcükler: Pazarlama, Tüketici, Gerilla Pazarlama, Gerilla Reklamcılık, Göstergebilimsel Çözümleme. Along with the changes coming up in the marketing field, the significance of consumer gradually increases in all areas. Through guerilla marketing and guerilla advertising works aiming to reach consumer one-to-one, consumer is desired to be involved in the brand itself as well as to change their acts in buying. Guerilla marketing is generally considered to be the works of small scale enterprises showing up with non-traditional ways to grab market share from their competitors. As to guerilla advertising, one of the fields of application performed in guerilla marketing, is the transmission of messages that are asked to be transferred to consumer without arousing a feeling of advertise. The fact that to what extent guerilla marketing and guerilla advertising applications used in Türkiye, that have more extensive fields of application abroad especially at the present time, has a significance on performing. That's why the subjects, guerilla marketing and guerilla advertising are elaborately analyzed. In addition semiology and semiology-advertisement relevance is included. Guerilla advertising works performed are analyzed semiologically. Accordingly guerilla advertising works performed in Türkiye between 2007 and 2012 are analyzed in terms of semiology so literal meanings of ads as well as nonliteral ones are tried to be carried out. Key words: Marketing, Consumer, Guerilla Marketing, Guerilla Advertising, Semiological Analysis.
Collections