Elements of female bildungsroman in Tezer Özlü`s novels `The Chilly Nights of Childhood`, `Journey to The End of Life` and Margaret Atwood`s `The Blind Assassin`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Tezer Özlü'nün romanları Çocukluğun Soğuk Geceleri, Yaşamın Ucuna Yolculuk ve Margaret Atwood'un Kör Suikastçı romanlarındaki erkek egemen toplumdaki kadın sorunlarını inceler. Bu üç roman, çocukluğun ilk dönemlerinden kendini gerçekleştirmeye kadar olan dönemle ilgilenen edebi tür `Kadın Oluşum Romanı` ile olan yakınlığı kapsamında incelenir. Bu romanlardaki olgunlaşma süreci roman karakterleri açısından oldukça problemlidir. Tezer Özlü romanlarında yoğun otobiyografik öğeler kullansa da, asla açık bir şekilde başkarakterini tamamen kendi yaşamına dayandırdığından bahsetmez. Tezer Özlü'nün ilk romanında kendini gerçekleştirme kadın başkarakter tarafından ulaşılmadığından dolayı, ikinci romanı da kadın oluşum romanı açısından incelenir. Özlü ve Atwood'un romanları arasında bazı yakın benzerlikler vardır. İkisi de tüm hayatları boyunca çöküşler yaşayan bir kadın karakteri tanımlar. Margaret Atwood, romanında erkekler tarafından kurban edilen Iris'in hikâyesini anlatır. Iris'in etrafındaki olaylara olan körlüğü, diğer kadın karakterlerin acı çekmelerine sebep olur. This study analyses the problems of women in a male dominated society in Tezer Özlü's novels The Chilly Nights of Childhood and The Journey to the End of Life and Margaret Atwood's novel The Blind Assassin. These three novels are examined in terms of their connection to the literary genre Female Bildungsroman which deals with the maturation period of a woman from her early childhood to her self-actualization. This process of maturation appears in these novels as highly problematic for the characters. Tezer Özlü uses intense autobiographical elements in her novels; however, she never explicitly says that her central character is entirely based on her life. For the reason that self-realization in Tezer Özlü's first novel is not achieved by the female protagonist, her second novel is also studied to refer her works as female Bildungsroman. There are some close similarities between Özlü's and Atwood's novels. They both portray a female character who experiences downfalls during their entire lives. Margaret Atwood narrates the story of Iris who gets victimized by men in the novel. Iris's blindness toward the events cause pains which other women characters suffer from.
Collections