Barış ve Demokrasi Partisi (Devletsiz uluslaşmanın inşa sürecindeki etkisi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Mayıs 2008 – Nisan 2014 BDP siyasetinden yola çıkarak, Türkiye`de ulusal kimlik – din, ulusal kimlik-kadın, ulusal kimlik-dil ilişkisini incelemektedir. Çalışmada ulus-devlet, Anderson'cı, Hobsbawm'cı ve Gellner'ci anlamda, hayal edilmiş, milli bir varlık alanı ve ekonomik ilişki biçimi; ulusal kimlik ise bu alanın özgül ve yerel varoluş biçimi olarak düşünülmüştür. Ulusal kimlik – din, ulusal kimlik-kadın, ulusal kimlik-dil ilişkisi, din-dil ve kadın unsurunun ulus-devlet alanı, dolayısıyla da ulusal kimlik içerisindeki hareketi ile belirlenmekte ve dönüşmektedir. Bu süreç, Kürt ulusal kimliği ile Türkiye`de ulusal kimliğinin kuruluş sürecinin paralelinde ele alınmış, Kürt ulusal kimliği ise özellikle BDP döneminde aldığı şekle odaklanmıştır. Bu bağlamda, BDP'nin ulusal kimlik vizyonunu yansıtan; Kürt tarih anlatısı, vatandaşlık anlayışı, demokratik tutumu, ayrıştırıcı ve birleştirici üslubu ve uluslararası ilişkiler yaklaşımını belirleyen örnekler, ulusal kimlik–din, ulusal kimlik-kadın, ulusal kimlik-dil ilişkisi ekseninde analiz edilmiştir. Tüm bu örnekler BDP'nin din, dil ve kadın öğelerini, büyük ölçüde modernist ulus-devlet stratejilerine uygun bir biçimde, ulusal kimlik tahayyülünün içerisinde yeniden konumlandırarak, hem ulusal kimliğin modernleştirilerek ve millileştirilerek yeniden pekişmesini sağlamış, hem de bu şekilde bir siyasi partinin İslam algısının nasıl oluyor da sekülerleşmeye hizmet ettiğini göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Türkiye Cumhuriyeti, Barış ve Demokrasi Partisi, BDP, Ulusal Kimlik, Ulus, Ulus-Devlet, Din, İslam, Sekülerleşme, İslamcılık, Modernleşme, Kürt, Kürtçe, Kürtçülük, PKK, Milliyetçilik, Kadın, Kürt Tarih Anlatısı, Kürdistan, Demokratik Vatandaşlık. This study, based on May 2008-April 2014 BDP politics, examines relations of national identity-religion, national identity-woman, national identity-language in Turkey. In the study, national-state (the concept of Anderson'c, Hobsbawm'c and Gellner'c), is considered as have been dreaming, a national presence in the area and form of economic relations; the national identity is thought as specific and a form of local existence of in this field. The field of national-state, hence movements in the national identity, is determined with the relationship of national identity-religion, national identity-woman, national identity-language, the elements of religion-language and woman. These processes, Kurdish national identity, were handled in parallel with the establishment of the process of national identity in Turkey. Kurdish national identity, especially, focused on the period of BDP. In this context, the BDP's vision reflects the national identity; Kurdish historical narrative, understanding of citizenship, democratic attitude, separating and uniting style and approach to international relations that determine the samples, have been analyzed on the axis of national identity-religion, national identity-women, national identity-language relations. All these examples demonstrated that BDP reposition elements of religion, language and woman of national identity in imagination largely in accordance with the modernist nation-state strategy. Thus, the national identity is provided to re-consolidation as modernizing and nationalizing as well as the perception of Islam as a political party, how can we have shown that secularization services.Keywords: Republic of Turkey, The Peace and Democracy Party, BDP, National Identity, Nation, Nation-State, Religion, Islam, Secularization, Islamism, Modernity, Kurdish, Kurdish, Kurdism PKK, Nationalism, Women, Narrative History of Kurds, Kurdistan, Democratic Citizenship.
Collections