Önergenlerin özsaygılarının çocuk-anababa ilişkileri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, önergenlerin özsaygılarının çocuk-anababa ilişki biçimine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırma verileri 12-14 yaşlarında 234 (123 kız; 111 erkek) öğrenciden alınmıştır. Araştırma tarama modelinde düzenlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin özsaygıları `Coopersmith Özsaygı Ölçeği` ile Önergenlerin ebeveynleri ile ilişkisi `Çocuk-anababa ilişkileri Ölçeği` ile ölçülmüştür. Çocuk- Anababa ilişki biçimine göre, Önergenlerin genel özsaygı ve özsaygı alt boyut puan ortalamaları cinsiyete göre farklılaşmaktadır (p>0.001). In this study, the self-esteem in pre-adolescents has been examined if there is a differentiation according to parent-child relationship. The data of this study consists 12.14 year of 234 students in total (123 girls; 111 boys). The study is organized by Descriptive Model. In this study, the self-esteem in students is evaluated with `Coopersmith Self-esteem Inventory`, and the parent relationship of pre-adolescents is evaluated with `Parent-Child Relationship Inventory`. According to Parent- Child Relationship style, the general self-esteem in pre-adolescents and average point of sub dimensional self-esteem is undifferentiated in gender difference.
Collections