Pekin Belediyesi ve Ankara Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler çalışmalarının web sayfaları üzerinden karşılaştırmalı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde halkla ilişkiler kuruluşlar açsından vazgeçilmez bir uygulama haline gelmiştir. Kar amacı güden kuruluşlar yanında artık kamu kuruluşları da bu uygulama alanında yararlanmayı önemli görmektedirler. Özellikle vatandaşlara en yakın kamu yönetim birimi olan belediyelerde vatandaşların istek,öneri, beklenti,şikayet ve dileklerini almak ve aynı zamanda da almış oldukları kararlar ve gerçekleştirdikleri faaliyetleri halka duyurmak için bu uygulama alanından günümüzde sıklıkla yararlanmaktadırlar.Geleneksel kitle iletişim araçları yanında yeni iletişim teknolojileri belediyelere çağdaş halkla ilişkiler anlayışını gerçekleştirmelerinde önemli fırsatlar sunmaktadır.Çalışmada Pekin Belediyesi ve Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin kurumsal web sayfaları içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmektedir. Kurumsal web sayfalarından tanıma ve tanıtma amacıyla belediyelerin nasıl yararlandıklarına ilişkin içerik analizi verileri karşılaştırmalı olarak sunulmaktadır. Araştırma sonucunda ulaşılan en temel bulgu, Pekin Belediyesi ve Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin kurumsal web sayfalarından tanıma amaçlı yararlanmaktan ziyade tanıtma amacıyla bu araçtan yararlandıklarıdır.Anahtar kelimeler: halkla ilişkiler, belediyeler, kurumsal web sayfası, Pekin Belediyesi, Ankara Büyükşehir Belediyesi Today Public Relations has become an essential application for the institutions. As well as the institutions that seek profit, public institutions also consider it significant to make use of this application area. Especially the municipalities which are the closest public administration units for the citizens often make use of Public Relations today so as to receive the demands, suggestions and expectations of the citizens and to announce the decisions that they have made and the activities that they have performed. Not only the traditional mass communication but new communication technologies provide municipalities with new opportunities to carry out modern sense of Public Relations.In this study, the institutional web pages of Beijing and Ankara Metropolitan Municipalites are studied by means of content analysis method. Content analysis data are presented comparatively about how the municipalites make use of institutional web pages to get to know and to introduce. The key finding found out as a result of the researches is that Beijing and Ankara Metropolitan Municipalites prefer using institutional web pages to introduce themselves rather than getting to know.Key Words: public relations, municipalites, institutional web page, Beijing Municipality, Metropolitan Municipality of Ankara
Collections