Belediyelerin engellilere yönelik faaliyetlerinin kurum imajı açısından önemi: Samsun Büyükşehir Belediyesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurum imajı; hedef kitlenin zihninde, kurumun fiziksel özellikleri, iletişim özellikleri, kurumsal davranış, hizmet sunumu gibi birçok farklı unsurun etkisiyle oluşan ya da oluşturulan bir resimdir. Varlıklarının gerekçesi halka hizmet götürmek olan belediyelerin, halkın desteğini kazanabilmelerinde sahip oldukları imaj çok önemlidir. Belediyeler, istedikleri imajı oluşturabilmek için öncelikle belde sınırları içinde yaşayan tüm halkı ve beklentilerini iyi tanımak ve hizmetlerin sunumunda farklı ihtiyaçları olan grupları da dikkate almak zorundadırlar. Engelli bireyler de hizmet sunumunda farklı düzenlemelere ihtiyaç duyan gruptandır. Engelli bireylerin toplumsal yaşama entegre olabilmelerinde belediyelerin çok önemli görev ve sorumlulukları vardır. Dünya üzerinde ve Türkiye'de engelliliğin önemli bir sorun haline gelmesiyle, bu grubun ihtiyaçlarının karşılanması belediyeler açısından bir görev olmanın ötesinde sosyal bir sorumluluk olarak algılanmaya başlamıştır. Bu çalışmada belediyelerin engelli bireylere yönelik faaliyetlerinin kurum imajına katkısını ölçmek amacıyla, Samsun Büyükşehir Belediye'si örneğinde; engelli olan, engelli bir yakını olan ve engelsiz olan 624 vatandaşa anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda Samsun Büyükşehir Belediyesi'nden hizmet alan engelli, engelli yakını ve engelsiz katılımcıların belediyenin engelli faaliyetleri hakkında olumsuz bir imaja sahip oldukları; bu imajın yaş, eğitim, engel türü ve oranı gibi faktörlerden etkilendiği ve engelli bireylere yönelik hizmetlerin belediyelerin kurum imajının oluşmasında önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Corporate image is a picture which is formed through the influence of a great number of different factors such as the physical characteristics, communication characteristics, corporate actions and service delivery. For municipalities which exist to take service to people, the image they have is very important in getting support from the people. In order to create the image they want, first of all municipalities have to know all the people living within the borders of that municipality and the expectations of these people well and take into consideration the groups which have different needs while taking services to people. Handicapped individuals are in the group which needs different arrangements in services. Municipalities have very important duties and responsibilities in integrating handicapped people to society. With being handicapped becoming an important problem in the world and in Turkey, meeting the needs of this group has begun to be perceived as a social responsibility beyond a duty for municipalities. A questionnaire was conducted on total of 624 citizens; handicapped people, people who had a handicapped relative and people who were not handicapped in the case of Samsun Metropolitan Municipality in order to measure the contributions of services and activities for handicapped people on the corporate image. The results of our study showed that the handicapped participants, the relatives of these participants and the participants who were not handicapped had a negative image about the municipality's activities for the handicapped, this image was influenced by factors such as age, education, type of disability and rate of disability and services for handicapped were important for municipalities in creating an image.
Collections