Otel işletmelerinde örgütsel adaletin örgütsel sinizm üzerindeki etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı otel işletmelerinde çalışan personelin örgütsel adalet algılarının örgütsel sinizm düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışma 3 bölümden oluşmaktadır; ilk bölümde örgütsel sinizm, ikinci bölümde örgütsel adalet ile ilgili kavramsal bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, uygulama kısmına ve çalışmanın amacına yönelik araştırma bulgularına yer verilmiştir. Veri toplamak için kullanılan anket tekniği; Konya ilinde faaliyet gösteren 16 adet üç yıldızlı, 12 adet dört yıldızlı, 3 adet beş yıldızlı otel işletmesinde ve 322 işgörenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan anket iki ölçekten ve üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde demografik özelliklerler ilgili 7 soru, ikinci bölümde örgütsel sinizm ölçeğinin yer aldığı 14 soru ve üçüncü bölümde örgütsel adalet ölçeğinin bulunduğu 20 soru yer almaktadır. Araştırma otel işletmelerinin yiyecek-içecek, ön büro, kat hizmetleri, insan kaynakları, halkla ilişkiler ve satış pazarlama departmanlarındaki çalışanlarla gerçekleştirilmiştir ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemi ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis Testi ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizi sonucunda, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin örgütsel adalet algılarının örgütsel sinizim düzeyleri üzerinde negatif bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca işgörenlerin demografik özelliklerinin örgütsel adalet algılarında ve örgütsel sinizm düzeylerinde farklılıklar oluşmasına neden olduğu saptanmıştır. The purpose of this study is to examine the impact of organizational justice perceptions on the organizational cynicism levels of the staff working in the hotel business. The study consists of 3 chapter: in the first chapter; conceptual information on organizational cynicism is included, in the second chapter; conceptual information about organizational justice is included, in the third chapter; research findings about the application part and the purpose of the study are included. The survey technique used to collect data was conducted in 16 three star hotels, 12 four star hotels and 3 five star hotels operating in Konya with 322 employees. The survey used in the research consists of two scales and three parts. There are 7 questions about the demographic characteristics in the first section, 14 questions about the organizational cynicism scale in the second section and 20 questions about the organizational justice scale in the third section. The research was conducted with employees in the food and beverage, front office, housekeeping, human resources, public relations and sales marketing departments of the hotel enterprises and data were collected based on non-random sample method. The collected data were analyzed in the SPSS statistical package program. Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis Test and regression analysis were used in the evaluation of the data. As a result of the analysis of the data obtained as a result of the research, it was determined that the employees in the hotel enterprises had a negative effect on organizational cynicism levels of organizational justice perceptions. Also, it was determined that the demographics of the employees cause differences in organizational justice perceptions and organizational cynicism levels.
Collections