Türkiye ve Azerbaycan`daki muhasebe eğitiminin karşılaştırılması: Selçuk Üniversitesi ve Azerbaycan Devlet İktisad Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Önceden ülkeler sahip oldukları askeri güçlerle rekabet ederken, son zamanlarda bu rekabet eğitim ve eğitimden kaynaklanan ekonomik alanlara doğru yön değiştirmiştir. Bunun sonucudur ki, şu anda eğitimi yeterince iyi olan ülkeler dünya ekonomisinde yeterli söz hakkına sahiptirler. Son dönemlerde yaşanan bu ekonomik değişimlerden dolayı neredeyse tüm ülkeler eğitimlerinin geliştirilmesi için büyük bir çaba harcamaktadırlar. Muhasebe ekonominin bütün sektörlerinde farklı alanları bir birine bağlayan bir halkadır. Bunun içinde birçok yerde muhasebeni işletmenin dili olarak nitelendiriyorlar. Şu açıdan ki, muhasebe üretilecek ürün veya hizmetlerin maliyetinin hesaplanması, dönem sonu kar veya zararın belirlenmesi, yatırımcılara gerekli olan bilgilerin aktarılması ve vergilerin hesaplanmasına yardımcı olmak gibi faaliyetlerde bulunur. Buradan da anlaşılacağı gibi muhasebe her bir işletme, devlet kurumu ve devlet için büyük bir öneme sahiptir.Yapmış olduğumuz bu çalışmada amacımız Azerbaycan`ın Bakü şehrinde bulunan Azerbaycan Devlet İktisad Üniversitesi ile Türkiye`nin Konya ilinde bulunan Selçuk Üniversitesi`nin muhasebe eğitimine vermiş olduğu değeri araştırmaktır. Bunun için her iki ülkedeki üniversitede muhasebe eğitimi gören öğrenciler üzerine bir anket uygulaması yapılmıştır. Anket sonucu toplanan veriler SPSS 21 istatistik programı yardımıyla analiz edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda her iki ülkenin muhasebe eğitimine yeterince önem vermediği görülmüştür. Elde edilen bulgulara dayanarak bazı çözüm önerileri geliştirilmiştir. Previously, countries were competing with the military forces they possessed, but in recent times this competition has shifted towards economic areas resulting from education and training. The result is that countries that are well educated at the moment have enough say in the world economy. Due to these recent economic changes, almost all countries are making great efforts to develop their education.It is a ring that connects different fields to each other in all sectors of the accounting economy. In many of these, they call the accounting business as a language. In this respect, accounting includes activities such as calculation of the cost of the products or services to be produced, determination of profit or loss at the end of the period, transfer of necessary information to investors and assistance in the calculation of taxes. From here it can be understood that accounting has a great proposition for every business, state institution and state.Our aim in this study is to investigate the value of Azerbaijan State Economics University in Baku city of Azerbaijan and Selcuk University of Turkey in Konya province. For this, a questionnaire was applied to the students who were studying accounting education in universities in both countries. The results of the questionnaire were analyzed with SPSS 21 statistical program. In the light of these results, it is seen that both countries do not pay enough attention to accounting education. Based on the findings, some solution proposals have been developed.
Collections