Konaklama işletmelerinde hizmetkâr liderlik algılamalarının örgütsel özdeşleşme ve iş tatmini üzerine etkisi: Konya ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada Konya ili ve ilçelerinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde hizmetkâr liderlik algılamalarının örgütsel özdeşleşme ve iş tatmini üzerindeki etkisi anket yöntemi yardımıyla oluşturulan veri setinden hareketle analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı Konya ili ve ilçelerinde bulunan konaklama işletmelerindeki çalışanların hizmetkâr liderlik algılamalarını ve bu algılamaların çalışanların örgütsel özdeşleşme ve iş tatmin düzeyleri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırma bulgularına göre konaklama işletmeleri çalışanlarının hizmetkâr liderlik algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye; iş tatmini üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır. Hizmetkâr liderliğin alt boyutlarından olan güçlendirmenin örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye; otantikliğin örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye; tevazunun örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye; sorumlu yöneticiliğin örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca cesaretin örgütsel özdeşleşme üzerinde negatif ancak anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; hizmetkâr liderliğin alt boyutlarından olan güçlendirmenin iş tatmini üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye; tevazunun iş tatmini üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye; sorumlu yöneticiliğin iş tatmini üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu ve cesaretin iş tatmini üzerinde negatif ancak anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. In this study, the effects of servant leadership perceptions on the organizational identification and job satisfaction in the accommodation enterprises operating in the provinces and districts of Konya were analyzed with the help of the questionnaire. The purpose of my study is to determine the perception of servant leadership in the accommodation enterprises established in Konya provinces and districts and the effect of this perception on the organizational identification and employee satisfaction levels of employees. According to the research findings, servant leadership perception of the employees of the lodging enterprises has a positive and significant influence on organizational identification and it also has a positive and significant effect on job satisfaction.It has been understood that the empowerment, a sub-dimension of the servant leadership, has a positive and significant influence on the organizational identification; the authenticity, a sub-dimension of the servant leadership, has a positive and significant influence on organizational identification; humility, a sub-dimension of the servant leadership, has a positive and significant influence on the organizational identification; stewardship, a sub-dimension of the servant leadership, has a positive and significant influence on organizational identification. Furthermore, it has also been found that the courage, a sub-dimension of the servant leadership, has a negative but significant effect on organizational identification.According to the research findings; it has been found that the empowerment, a sub-dimension of the servant leadership, has a positive and significant influence on the job satisfaction; the humility has a positive and meaningful influence on job satisfaction; stewardship has a positive and significant influence on job satisfaction and the courage has a negative but significant effect on job satisfaction.
Collections