Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin empatik eğilim ve iletişim becerilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin empatik eğilimleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelinde düzenlenen araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Konya il merkezinde yer alan Selçuklu ve Meram ilçelerindeki okul öncesi, ilkokul ve ortaokul kurumlarından tesadüfi olarak seçilen 144 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla `Kişisel Bilgi Formu`, `Empatik Eğilim Ölçeği` ve `İletişim Becerileri Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SPSS 16.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde önem düzeyi 0.05 olarak benimsenmiştir. Araştırmada yaş ve çalışma yılı değişkenlerinin empatik eğilim ve iletişim becerilerine etkisini test etmek amacıyla Varyans analizi kullanılmıştır. Empatik eğilimi ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi belirlemek için Korelasyon kullanılmıştır. Araştırma sonunda,yaş ve çalışma yılının okul öncesi öğretmenlerinin empatik eğilimleri ve iletişim becerilerine bir etkisinin olmadığı bulunmuştur. Empatik eğilim ve iletişim becerisi arasında pozitif yönde anlamlılık elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda elde edilen tüm sonuçlar yorumlanmış ve tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim,Empati, İletişim. The general aim of this research is investigation of the pre-school teacher's relations between empathetic tendency and communication skills. The study group of research which was arranged with relational scanning model was composed with the 144 teachers who were randomly chosen from the pre-schools, primary schools and secondary schools of Konya city center and Selçuklu and Meram districts in 2014-2015 educational year. In this research with the purpose of accumulation of data `Personal Information Form`, `Empathetic Tendency Scale` and `Communication Skills Scale` were used.The data that was gained at the and of the research was analyzed by using a SPSS 16.0 package programme. The importance was defined as 0.05 in analyzing of data. In this research Analysis of Variance was used to test the effects of empathetic 1tendency and communication skills to the age and working years. Correlation was used to define the relation between empathetic tendency and communication skills. At the and of the research it was found there isn't any influance of age and working years to the pre-school teacher's empathetic tendency and communication skills. A positive meaningfulness has gained between empathetic tendency comunication skills. At the and of the research all results were discussed and interpreted.Key Words: Pre-school Education, Emphaty, Communication.
Collections