KOBİ`lerde halkla ilişkiler: Online halkla ilişkiler faaliyetlerinin iletişim performansı açısından rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde dönüşen iletişim ortamları halkla ilişkilerin şeklini de değiştirmektedir Dijital kapsamda yer alan online iletişim araçları halkla ilişkileri diyalojik iletişime hızlı bir şekilde taşımaktadır. Dijital çağda işletmeler marka olmak, kamuoyunda olumlu bir imaj oluşturmak ve başarı elde etmek amacıyla yol almaktadır. Bu amaçla toplumun beğeni ve desteğini kazanmış bir işletme olmak düşünce ve inancını benimseyen işletmelerin sayısı giderek artmaktadır. İşletmeler hedef kitleleriyle karşılıklı yarar sağlayan iletişim kurabilmek için online halkla ilişkiler uygulamalarına daha çok önem vermektedir. Bunun sonucu olarak da online halkla ilişkiler işletmenin önemli fonksiyonlarından biri haline gelmektedir. Esnek ve uyumlu yapıları ile ülke sosyo-ekonomisine katkı sağlayan KOBİ'ler her zaman gündemde yerini korumaktadır. KOBİ'ler iç ve dış çevresiyle olan ilişkilerinde online halkla ilişkiler uygulamalarına yer vermektedir.Bu çalışmada, KOBİ'lerin online halkla ilişkiler uygulamalarının iletişim performansındaki rolü araştırılmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, KOBİ, kavramı farklı boyutlarda ele alınarak detaylı olarak değerlendirilmiştir. KOBİ'lerin taşıdığı önem, KOBİ'lerin özellikleri, yapısal ve fonksiyonel sorunları, tarihsel bir perspektifte ifade edilmiştir. Aynı zamanda KOBİ'lerin dünya ve Türkiye açısından önemi çok boyutlu olarak vurgulanmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde dijitalleşme kavramı, dijital iletişim, online iletişim kavramları çok boyutlu olarak değerlendirilmiştir. Dijital halkla ilişkiler kavramı, online halkla ilişkiler kavramı, diyalojik iletişim ve sosyal medya kavramı ayrıntılı olarak ifade edilmiştir.Çalışmanın metodolojik bölümünde, online halkla ilişkiler uygulamalarının KOBİ'lerin iletişim performansındaki rolü incelenmiştir. Veriler geliştirilen model üzerinde istatistiki yöntemle analiz edilmiştir. Çalışma, Konya Ticaret Odasına kayıtlı 300 KOBİ üzerinde bir alan araştırması ile yapılmıştır. Araştırma bulguları değerlendirilerek sonuç ve önerilerle birlikte sunulmuştur. Today's changing communication environments also change the way of public relations. The online communication tools in the digital world are moving quickly to dialogical world in the digital era the enterprises are leading to have a positive image and having success in the public opinion. For this purpose, the number of enterprises that adopted the idea and belief to become a business that has gained the appreciation and support of the society is increasing. The managements give much more importance in order to give greater importance to online win to win applications. As a result, online public relations is becoming one of the most important functions of the business. SMEs which have a power to contribute nations social and economical way always maintain its place on the agenda. SMEs give a part to the online public relations on the external and internal relations.In this study, the role of SMEs in communication performance of online relations applications is being investigated. In the first part of the study , SME has been evaluated in detailed way with the different dimensions. The importance of SMEs, the characteristics of SMEs, structural and functional problems are expressed in a historical perspective. At the same time the importance of SMEs in Turkey and the world was highlighted as a multi-dimensional way.In the second part of the the study, the concepts of digitalization, digital communication,and online communication concepts were evaluated as multi-dimensional way. The concept of digital public relations, the concept of online public relations, dialogical communication and social media concept were expressed in particular way.In the methodological part of the study, the role of online public relations practices in the communication performance of SMEs was examined. The data were analyzed statistically on the developed model. The study was conducted with an area survey on 300 SMEs which are registered Chamber of Commerce of Konya city. The findings of the research were evaluated and presented together with conclusions and recommendations.
Collections