Konya Alâeddin Camii minberinin tezyini açıdan incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk süsleme sanatları içinde mühim bir yere sahip olan ahşap sanatı, Anadolu Selçukluları döneminde oldukça güzide örnekler vermiştir. Kapı kanadı, pencere kanadı, minber ve rahlelerde dönemin sanat anlayışının izlerini sürmemize olanak sağlayan pek çok eser ortaya çıkarılmıştır. Bu araştırmada, dönemin sanat anlayışına ışık tutmak ve tarihi eserlerimizden birini belgelemek amacı ile Anadolu Selçuklu ahşap işçiliğinin seçkin örneklerinden biri olan Konya Alâeddin Camii minberi çalışılmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde konunun amacı ve önemi, kapsamı, yöntemi ve konu ile ilgili kaynaklar yer almaktadır. İkinci ve üçüncü bölümde minber ve ahşap teknikleri hakkında bilgiler verilmiştir. Dördüncü bölümde Konya Alâeddin Camii tanıtılmış beşinci bölümde ise caminin minberinde kullanılan tezyini unsurlar ele alınmıştır. Altıncı bölüm katalog olarak düzenlenmiş, minber üzerinde yer alan parçalar motif, form ve teknik açıdan incelenerek değerlendirmeler yapılmıştır. Son olarak incelen eser genel bir değerlendirmeye tâbi tutularak sonuca varılmıştır. The wooden art, which has an important place in the Turkish decorative arts, has given quite exceptional examples during the period of Anatolian Seljuks. Door wings, window wings, minbars and lecterns reveal many works that allow me to follow the traces of the period art.In this research, Konya Alâeddin Mosque minbar, which is one of the outstanding examples of Anatolian Seljuk wooden workmanship, was studied in order to shed light on the understanding of art in the period and to document one of our historical works.In the first part of the study, the aim and content of the subject, scope, methodology and sources related to the subject are included. In the second and third sections, information on minbar and wood techniques was given. In the fourth section Konya Alâeddin Mosque was introduced and in the fifth section the elements of the mosque used in the mosque minbar were discussed. The sixth chapter was organized as catalog and the pieces were examined in terms of motif, form and technique and evaluated. Finally, the study was concluded with a general evaluation.
Collections